סיבה לדאגה? שבה לישראל ואובחנה עם נגיף קדחת הדנגי

חשש שאם קדחת הדנגי מתפשטת באזור סיני, זה עלול לזלוג גם לאילת ולכן יש לנקוט באמצעים

קובי עוזיאלי | בריאות 13.5.2024 | 22:00

מעבר טאבה | צילום: Nati Shohat/Flash90

ישראלית ששבה מסיני נדבקה בנגיף קדחת הדנגי. האישה חזרה משארם א'-שייח ונדבקה ככל הנראה שם מעקיצה של יתוש, היא אושפזה בבית החולים מאיר בכפר סבא כ-5 ימים ושוחררה שלשום לביתה. כך דווח ב'כאן חדשות'.

היא סבלה מחום, כאבי שרירים וכאבי ראש, הרופאים שטיפלו בה חשדו שמדובר בקדחת הדנגי לפי התסמינים. בדיקות שלה הועברו למעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות אשר אישרו היום שאכן מדובר בוירוס הדנגי.

קדחת הדנגי הוא וירוס שמועבר על ידי עקיצות של יתושים. יתוש יכול להיות נשא של  הווירוס לאחר שעקץ אדם חולה ולהעבירו לאדם אחר. זאת מחלה בדרך כלל קלה, לפעמים אפילו ללא סימפטומים, אבל עלולה להיות מסוכנת לנשים בהריון ולאנשים עם מערכת חיסונית ירודה, לעיתים נדירות יכולה לגרום לפגיעה במצב ההכרה ואף למוות.

ד"ר גיא חושן מנהל מחלקה פנימית ב' בבית החולים מאיר ומומחה למחלות זיהומיות אמר לכאן חדשות כי שארם א' שייח אינו מקום טיפוסי לקדחת הדנגי ולמעשה זאת פעם ראשונה שיש דיווח מסיני על הווירוס, ולכן כדאי שרופאים יידעו שגם שם יש מקרים. כמו כן, אמר ד"ר חושן כי יש חשש שאם קדחת הדנגי מתפשטת באזור סיני, זה עלול לזלוג גם לאילת ולכן יש לנקוט שם באמצעים נגד  התרבות של יתושים.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום