'מלכות' ביצירה מרהיבה: 21 הפתיחים הגדולים של מונה

איך מנצלים את ימי הספירה בתעשיית המוזיקה? לפניכם הגשמה ווקאלית של מקהלת 'מלכות' בניצוחו של פנחס ביכלר עם יצירה מרהיבה בקולותיהם של חברי המקהלה בלבד - 21 הפתיחים הגאוניים של מאסטרו מונה רוזנבלום • קליפ

אליעזר חסיד | מוזיקה 14.5.2024 | 08:31

מקהלת מלכות | צילום: נתי אלבר

 

מקהלת מלכות עם הפתיחים הגדולים של מונה רוזנבלום • ווקאלי צילום: נתי אלבר

21 פתיחים ב-7 דקות! כך פינו כלי המיתר והנשיפה, התופים והמצילות, הקרנות והחצוצרות, כלי הקשת ותיבות התהודה את מקומם, לטובת קולות הטנור והבריטון של חברי מקהלת 'מלכות'. אלו האחרונים החליטו להחליף אותם לתקופת מה – תקופת ספירת העומר, בה אי אפשר להאזין לכלי הנגינה בשל האבל על פטירת תלמידי רבי עקיבא, ובחרו ב'מלכות' לבצע את תפקידי המוזיקה בעצמם!.

מתוך מאגר של יותר מ-100 פתיחים מוזיקאליים מאוצר העיבודים הבלתי נדלה של גדול המעבדים היהודיים מונה רוזנבלום, שהתמודדו על השתתפות ב'מחרוזת הפתיחים', נבחרו 21 המובחרים שבהם, שהפכו למקשה אחת של רצועה ווקאלית משובחת, אנרגטית וראשונית מסוגה בתעשייה, אותה הגה, יצר ועיבד קולית פנחס ביכלר.

במחרוזת תגלו פתיחים מכל הזמנים ומכל הסוגים והמינים, מאלבומיהם של מרדכי בן דוד ואברהם פריד, ליפא שמעלצר ויעקב שוואקי, דרך אלבומי בית בעלזא, עמית ליסטוונד ודדי גראוכר, ועד קטעים נבחרים מיצירות סיומי הש"ס לדורותיהם.

ניהל את הפרויקט המנכ"ל אבריימי גולדשטיין. ההקלטות נערכו באולפני M.W. של מיכאל ויינברגר, כשעל המיקס חיים גוטסמן. על הבימוי, העריכה והצבע מופקד כמובן הערשי סגל, כשעל הצילום הופקד הצלם נתי אלבר. יונתן בלוי נטל חלק בהפקה ובעריכה.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום