ארה"ב מעודדת מדינות ערב להצטרף לכוח רב לאומי בעזה

ארה"ב מעודדת מדינות ערב להצטרף לכוח רב לאומי בעזה לאחר המלחמה. גורמים מערביים וערביים אומרים כי מצרים, איחוד האמירויות ומרוקו שוקלות את היוזמה האמריקאית

יענקי פרבר | מדיני 15.5.2024 | 10:12

מעבר ארז | צילום: פלאש 90

הפייננשל טיימס מדווח כי ממשל ביידן מעודד את מדינות-ערב להשתתף בכוח שמירת-שלום שיתפרס ברצועת-עזה לכשתסתיים המלחמה, עד שיקום מנגנון בטחוני פלסטיני אמין ומיומן.

על פי הדיווח, ארה"ב דנה בתוכניות עם מדינות ערב כמו מצרים, איחוד האמירויות ומרוקו ששוקלות את היוזמה, אך הנשיא ג'ו ביידן אינו מוכן לשלוח חיילים אמריקאים לעזה, כך אמרו גורמים מערביים וערבים.

"מדינות ערב אמרו שזה צריך להיות בהובלת ארה"ב אז ארה"ב מנסה להבין איך היא יכולה להוביל את המהלך מבלי שיהיו לה חיילים על הקרקע", אמר גורם מערבי. "שלוש מדינות ערביות ניהלו דיונים ראשוניים, כולל מצרים, איחוד האמירויות ומרוקו, אבל הן רוצות שארצות הברית תכיר קודם כל במדינה פלסטינית".

מדינות ערביות אחרות, כולל סעודיה, דחו את רעיון פריסת כוחותיהן, מחשש שיראו שהן משת"פיות של ישראל.

מקור שתודרך על הדיונים אמר כי "וושינגטון ניסתה להניע את המהלך, אבל המדיניות האמריקאית שלא יהיו חיילים אמריקאים בשטח, אז קשה להם לדרוש זאת מאחרים".

בכיר ערבי, אישר כי ארה"ב העלתה את הרעיון של כוח שמירת שלום עם שותפיה האזוריים, הוא גם אמר שיש חילוקי דעות בין מדינות ערב לגבי התוכניות לאחר המלחמה. אבל הוא אמר שהבעיה הגדולה יותר היא ש"אף אחד לא יודע איך יהיה היום שאחרי".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום