אמו של אליקים ליבמן הי"ד: "כשילדיי יתאוששו - יחזרו להציל את שאר החטופים"

אימו של אליקים ליבמן שהוגדר כחטוף וגופתו נמצאה בקבר בתוך הארץ, אמרה הבוקר: "קיוותי שהסוף יהיה אחר, שהוא בחיים, שבסוף הוא יתגבר על הסבל... זה מה שהייתי רוצה שיקרה, אבל הקב"ה תכנן אחרת"

שלו שינברג | חדשות בארץ 15.5.2024 | 12:02

אליקים ליבמן | צילום: באדיבות המשפחה

אבישג ליבמן, אימו של אליקים הי"ד שחילץ מבלים מהמסיבה בנובה, הוגדר כחטוף וגופתו נמצאה בארץ, התראיינה הבוקר ל"כאן רשת ב". 

אבישג אמרה: "כמו שאני מכירה אותו, יכול להיות שאליקים היה מעדיף לא להיות חטוף בהשפלה ולמות ככה בגבורה. אבל בסוף אמא רוצה את הבן שלה לידה. קיוותי שהסוף יהיה אחר, שהוא בחיים, שבסוף הוא יתגבר על הסבל, נדאג לו לשיקום והוא יחיה ויקים משפחה. זה מה שהייתי רוצה שיקרה, אבל הקב"ה תכנן אחרת".

עוד אמרה: "מסרטונים ועדויות יודעים שהוא טיפל בפצועים וחילץ עם טרקטורון אנשים מהמסיבה לכביש עם עוד חברים. הוא דיבר עם אבא של שני גבאי ואמר לו שלא יבוא, כי מפה לא יוצאים בחיים. הוא כל הזמן עשה ופעל באומץ לב ומסירות להציל כמה שיותר אנשים. עודד אנשים לצאת ולברוח. בסוף הוא נשרף יחד עם כל מי שהיה באמבולנס".

על הרגעים בהם הבינה כי ייתכן שבנה לא חטוף סיפרה: "קצת לפני פורים התחילו להגיד לנו שחושבים גם על כיוונים אחרים. כמה שידעתי שאולי בזמן האחרון נמצאו גם דברים אחרים, לא התכוננתי לבשורה כזו קשה. קשה לעכל את זה. התחיל תהליך של פתיחות קברים, כל פעם קבר-שניים. תודה רבה למשפחות, זה לא היה פשוט להן להסכים. זה היה מטלטל. כל התקופה הייתה קשה מאוד. כל פעם שלא מצאו בקברים קודמים, היו לי תקוות שאליקים חי, יחזיק מעמד וישרוד".

על בניה המגוייסים למלחמה אמרה: "הם בהפסקה וכבר קיבלו צו להגיע לרפיח. אני מאמינה שכשהם יתאוששו, הם יחזרו לשם כדי להציל את שאר החטופים בעוצמה וניצחון. זו זכות גדולה, במיוחד שאנחנו מכירים חלק גדול מהמשפחות. אם הילדים שלי יצליחו להציל אותם, זו תהיה נחמה גדולה. אנחנו יכולים להחזיר אותם אם רק נאמין בעצמנו וניתן לעצמנו לנצח. ה' נתן לנו שליחות וכנראה כוחות, אז כל מה שאפשר לעשות כדי לעזור לעם ישראל במצב הזה - נרגיש גם הרבה יותר טוב עם עצמנו שאנחנו יכולים לישות ולהשפיע מאשר לשבת בבית ולא לעשות כלום. ברור לי שאם צריך להילחם ולעשות - נמשיך. כמובן שצריך לאגור כוחות, לא כל כך מהר יש את הכוחות, אבל ברור שאנחנו עדיין בשליחות".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום