מאחורי הקלעים: ההחלטה של ביידן לשלוח נשק לישראל

חוסר הרצון של ממשל ביידן לריב עם תורמים פרו-ישראלים במפלגה הדמוקרטית שביקרו את החלטתו בשבוע שעבר לעכב משלוח פצצות, הביאו את הממשל לקדם העברת נשק נוסף. רפובליקנים ודמוקרטים רבים תמכו בהעברת נשק אמריקאי לישראל

מאיר גלבוע | מדיני 15.5.2024 | 14:10

נתניהו / ביידן | צילום: צלמי פלאש 90 / בחדרי חרדים

מוקדם יותר דיווחנו שממשל ביידן הודיע ​​רשמית לקונגרס כי הוא מתכנן להתקדם עם העברת יותר ממיליארד דולר בעסקאות נשק עם ישראל. ה'וושינגטון פוסט' דיווח כי ההחלטה מדגישה את חוסר הרצון של הממשל לריב עם תורמים פרו-ישראלים במפלגה הדמוקרטית שביקרו את החלטתו של ביידן בשבוע שעבר לעכב משלוח פצצות במשקל 900 קילו.

עסקאות הנשק עליהן הודיע ממשל ביידן כוללות 700 מיליון דולר תחמושת של טנקים, 500 מיליון דולר כלי רכב טקטיים ו-60 מיליון דולר פצצות מרגמה.

הדיווח הגיע לאחר התקפות של רפובליקנים שטענו כי ביידן הטיל "אמברגו נשק" על ישראל, הסנאטור הרפובליקני טום קוטון מארקנסו, תקף את ביידן על כך, אך ה'וושינגטון פוסט' מדווח כי הביקורת שלו "קשורה רק במעט למציאות".

גורם אמריקאי אמר ל'וושינגטון פוסט' כי "העברות הנשק נמשכות כמתוכנן" והתייחס להערותיו של היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן ביום שני, לפיהן ארצות הברית "ממשיכה לשלוח סיוע צבאי".

למרות שחבילות הנשק לא יגיעו בזמן הקרוב, מבקרים אומרים שההחלטה מעביר מסר לישראל, כולל לראש הממשלה נתניהו, שהם יכולים להתעלם מאזהרות של ארה"ב שלא לפלוש לרפיח ולא לדאוג שארה"ב לא תחדש את מלאי התחמושת במועד מאוחר יותר.

הסנאטור הדמוקרטי כריס ואן הולן, מתח ביקורת על ההחלטה ואמר: "לא צריך להמשיך בהעברת נשק התקפי נוסף עד שארצות הברית תקבל הבטחות ברורות מממשלת נתניהו כי חששותיו של הנשיא בנושא רפיח טופלו ודרישותיו למתן סיוע הומניטרי נענו".

ובכל זאת, רפובליקנים ודמוקרטים רבים תמכו בהעברת נשק אמריקאי לישראל.

בניסיון להסביר את עמדתה של וושינגטון, אמר היועץ סאליבן, "מנענו משלוח של פצצות במשקל 900 קילו כי אנחנו לא מאמינים שאפשר להטיל אותן בערים מאוכלסות בצפיפות".

סאליבן הדגיש כי ממשל ביידן "שלח כמות עצומה של סיוע צבאי לישראל כדי להגן על עצמה מפני כל האיומים, כולל חמאס, חיזבאללה ואיראן ושאר שלוחותיה. אנחנו ממשיכים לשלוח סיוע צבאי".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום