צבי יחזקאלי: "האמריקנים רוצים כאן את חמאס"

הפרשן לענייני ערבים תהה: "למה לא מעודדים את הפלסטינים לפחות לשים להם אופציה של הגירה? האמריקאים משמרים פה את חמאס, ולא רוצים פה בכלל בהשמדתו. ואני לא יודע אם הם רוצים בהחזרת החטופים"

קובי עוזיאלי | חרבות ברזל 15.5.2024 | 13:07

צבי יחזקאלי | צילום: צילום מסך ערוץ 13

המחשבה על היום שאחרי ברצועת עזה ועל הדרך לסיום המלחמה ממשיכה להעסיק את צמרת הביטחון הישראלית. צבי יחזקאלי ('I24news') ניתח בראיון לרדיו 103Fm את מאזן הכוחות בין ישראל לאויביה וחושב כבר על מעמדה של ישראל באזור לאחר המלחמה. 

"הרעיון של הגליית מנהיגי חמאס עלה כבר בתחילת המלחמה. חשבו להוציא את הבעיה, סינוואר. סינוואר מטיל אימה על האנשים בעזה וכל עוד סינוואר לא נתפס סביר להניח שעזה תתנהג אחרת", הסביר.

לאחר מכן תיאר את החולשה שישראל מפגינה מול אויביה: "ראיתם את הנאום של נסראללה. בראש ובראשונה הוא בונה את דעת הקהל העולמית. הוא פעם ראשונה ראה דגלים של חיזבאללה מונפים בקולומביה. שבעה חודשים ישראל לא מצליחה לנצח את חמאס. איפה הכוח של ישראל?".

"סינוואר כפה עלינו שבשנים האחרונות נדבר רק על עזה. בחלק הזה הם הצליחו. אני חושב שישראל צריכה לחשוב על מהלך של ניצחון. אני לא יודע אם אנחנו בעניין של ישורת אחרונה", אמר. בהמשך התייחס למדיניות האמריקנית והדגיש: "האמריקנים רוצים כאן את חמאס ולא רוצים בהשמדתו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום