פרשת במדבר תשפ"ד, לימיטד אדישן, יקבי כרמל

מדור שבועי מרתק באדיבות מומחה היינות שרגא גבהרד | והשבוע: לימיטד אדישן, יקבי כרמל.

שרגא גבהרד | יין ואלכוהול 7.6.2024 | 11:24

צילום: באדיבות המצלם

פרשת במדבר תשפ"ד, לימיטד אדישן, יקבי כרמל

יש לי בשבילכם סיפור מההפטרה.

הנביא חוזה עתיד קודר של גלות בגלל אדישות, חטאים והפניית עורף, ואחר שנתעשת, יתהפך הגלגל לטובה, נחזור לארץ ישראל ותשמעו מה יהיה שם: "וְנָתַתִּי לָהּ אֶת כְּרָמֶיהָ" (הושע ב/יז). זה פלא, כי תחילה כשהוא מתאר מה יקח האויב, ומה לא יהיה לנו, יש רשימה; דגן, תירוש, צמר, פשתן, גפן ותאנה, וכשנחזור יש רק כרמים ואחר כך תיאור כללי: "עֵמֶק עָכוֹר לְפֶתַח תִּקְוָה", כנראה שזו אינה רק הבטחה מעודדת, אלא נבואה ממוקדת, לעתיד לבוא כשנחזור לארץ ישראל כעבור אלפיים שנות גלות, תרבות היין בעולם תהיה כזו, שתהיה דרישה ליינות איכותיים, וזה מה שיניבו כרמי ארץ ישראל, ממילא ההבטחה לכרמים, מדברת על מקור פרנסה משובח ואיתן.

אינני נביא ולא עוסק בתחזיות עתידיות, אבל למעשה עובדה זו כבר נראית על פני השטח, ויינות ארץ ישראל נמצאים בקידמת הרשימה של יינות עולמים משובחים. ממילא גם לנו יהיה מבחר של יינות  משובחים.

והנה הצעה על אחד מהם שטעמתי לאחרונה באירוע של "יקבי כרמל", יין הדגל של היקב נקרא לימיטד אדישן Limited Edition ושם טעמתי את הבציר החדש שיצא 2021.
היין הוא בלנד בורדו שרובו קברנה סוביניון בתוספת פטי ורדו ומלבק מהרי יהודה והגליל, היין התיישן כ16 חודשים בחביות צרפתיות.

גוף מלא, ריחות וטעמים של פירות בשלים שחורים ואדומים, טנינים עדינים, חמיצות טובה, מעט עישון מהחביות החדשות. מומלץ לפתוח כשעתיים לפני השתיה.

כשרות: רבנות מקומית והרב רובין. המחיר 250₪.

לחיים ושבת שלום
שרגא גבהרד – יועץ בתחום הכשרותי והמקצועי ביין, סדנאות יין וסיורי יקבים: 052-6176201.

http://kosher-wine.co.il

לעמוד היקב

הרצאה ייחודית, מעניינת וטעימה."כשרות היין" "חשיבות היין". "יין בתורה". "תהליך עשיית היין". "איך מתאימים וטועמים יין". "נזקים בכרמים ויקבים" ועוד מגוון נושאים רבים ומעניינים, מלווה בטעימת יינות. מתאים לכל ציבור, לפרטים נוספים לחצו כאן

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום