המבקר מגיב לניסיון לעכב את הביקורת: "מתג השתקה"

משרד מבקר המדינה שלח לבג"ץ תגובה בעניין העתירה שנועדה לעכב את המשך בדיקת מחדל ה-7 באוקטובר. בתגובה נכתב כי "העותרים מבקשים לאפשר לממשלה מתג השתקה של ביקורת המדינה"

שלו שינברג | חדשות בארץ 10.6.2024 | 16:45

מבקר המדינה אנגלמן | צילום: יהודה בן יתח

משרד מבקר המדינה הגיב היום לעתירה שדורשת עיכוב בהמשך בדיקת מחדל ה-7 באוקטובר. המבקר טען כי "העותרים מבקשים לאפשר לממשלה מתג השתקה של ביקורת המדינה". 

בתגובה לבג"ץ טען המבקר: "אזרחי ישראל זכאים לקבל תשובות לשאלות הקשות העולות בעקבות אירועי שבעה באוקטובר. אמון הציבור במערכות הציבוריות והלכידות החברתית יבואו לידי ביטוי ראוי לא בדרך של השתקת ביקורת המדינה, כהצעת העותרים, אלא באמצעות מימושה של ביקורת המדינה".

המבקר טען במכתבו: "הטענה לפיה עריכת הביקורת של מבקר המדינה תפגע בביטחון המדינה ותסיט קשב של מפקדים ולוחמים, תמוהה בשים לב, לעמדה העדכנית של היועצת המשפטית לממשלה, לפיה יש להקים כבר עתה ועדת חקירה ממלכתית לחקר מלחמת חרבות ברזל. הטענה ביחס להסטת קשב של המפקדים והלוחמים גם אינה מתיישבת עם העובדה שצה"ל (וגופים ביטחוניים נוספים), החלו לבצע עשרות תחקירים פנימיים אודות אירועי השבעה באוקטובר ומלחמת 'חרבות ברזל', הנוגעים בליבת הפעילות המבצעית של צה"ל". 

עוד הוסיף המבקר כי "העובדה שהליך ביקורת המדינה בצה"ל החל, תוך כדי הלחימה ושעה שנכון למועד הגשת תגובה מקדמית זו, צה"ל הרחיב השליטה בעיר רפיח ובציר פילדלפי, מלמדת אף היא כי העמדה הקיצונית שהוצגה בעתירה וזו שהוצגה על-ידי הרמטכ"ל במכתבו מיום לפיה כל ביקורת מדינה בעת הזו משמעה בהכרח פגיעה בביטחון המדינה – משוללת יסוד". 

כזכור, העתירה לבג"ץ בעניין ביקורת משרד מבקר המדינה על אירועי 7 באוקטובר הוגשה על ידי תנועת אומ"ץ ועל ידי התנועה למען איכות השלטון בישראל.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום