החלת דין הרציפות על חוק הגיוס אושרה ברוב של 63 מול 57

מליאת הכנסת אישרה להחיל דין רציפות על הצעת חוק שירות ביטחון שעברה בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת. שר הביטחון התנגד. טלי גוטליב שהתכוונה להתנגד גם היא, הצביעה בעד, זאת לאחר מחאה שהתקיימה בפתח ביתה. "לא תנהלו אותי"

אברהם פריינד | פוליטי 11.6.2024 | 06:50

נתניהו במליאת הכנסת | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מליאת הכנסת אישרה הלילה (שני) להחיל דין רציפות על הצעת חוק הגיוס שעברה בקריאה ראשונה בכנסת ה-24.

63 חברי כנסת תמכו בהחלת דין הרציפות, אל מול 57 שהתנגדו. הצעת החוק תוחזר לדיון בוועדת החוץ והביטחון לצורך המשך הכנתה לקריאה השנייה והשלישית.

 

שר הביטחון גלנט במליאה | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר הביטחון יואב גלנט התנגד. לאחר ההצבעה אמר: "אסור לעשות פוליטיקה קטנה על גבם של חיילי צה"ל". לפני התנגדותו, אמר שר הביטחון: "עדיין לא מאוחר להגיע להסכמה".

חברת הכנסת טלי גוטליב שאמרה תחילה כי תתנגד לחוק, הצביעה בעדו, לטענתה בגלל מחאה ליד ביתה. "מופרעים שכמותכם. אם התלבטתי לרגע אם להתנגד לדין הרציפות, הזרים שהנחתם בפתח ביתי שכנעו אותי להצביע בעד! אתם לא תנהלו אותי ולא תנסו להטיל עלי אימה", אמרה אמש בבוקר לאחר שזרים הונחו סמוך לביתה.

על פי ההצעה לתיקון חוק שירות הביטחון, יבוסס מתווה חדש לגיוסם של תלמידי ישיבות ובוגרי מוסדות חינוך חרדיים, תוך עדכון יעדי הגיוס, הצבת יעד עלייה שנתי והגדרת השלכות כלכליות במקרה של אי עמידה בו. כמו כן, מוצע להפחית את הגיל הנדרש לקבלת פטור משירות סדיר לאחר דחיית שירות. בנוסף, מוצע לאפשר שירות סדיר מקוצר לצד השתתפות בהכשרה תעסוקתית ו/או שירות לאומי-אזרחי חלף השירות הצבאי.

ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד אמר: "החטא הגדול ביותר הוא הממשלה הזו שמעיזה לדבר בשם הלוחמים. היום צה"ל הודיע שהוא זקוק ל-15 גדודים. מאיפה ניקח אותם אם הממשלה הזו מעודדת סרבנות והשתמטות. לפחות אל תדברו על המחויבות שלכם ללוחמים ואז תבואו הנה ותעבירו חוקי סרבנות והשתמטות. כנסת ישראל תעמוד היום מול יותר מ-500 חיילים שנהרגו, מול כל האנשים שעשו 180 ימי מילואים – והקואליציה תגיד לא אכפת לנו מכם, אתם לא מעניינים אותנו".  

ח"כ אביגדור ליברמן אמר: מעולם לא הבנתי למה ליהודי אסור להיות לוחם. איפה זה מופיע במקורות? לא מצאתי זכר לכך ששירות צבאי מנוגד ליהדות. כל גדולי המנהיגים היהודים היו כולם לוחמים. למה המנהיגות חרדית מתנגדת לשירות צבאי? אתם לא דואגים לעולם התורה, אין בזה שום דבר יהודי. לא ברור לי איך נציגי הציונות הדתית יכולים לתמוך בהשתמטות. כל ההשתמטות הזו היא אנטי יהודית ואנטי ציונית. איבדנו חטיבה שלמה – הרוגים, פצועים. המצב הבטחוני מחייב להגדיל את הסד"כ של צה"ל. להשתמט מהכול, משירות צבאי או אזרחי – זה הדבר הכי אנטי יהודי".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום