ההודעות של סינוואר חושפות כי הוא הופתע בשבעה באוקטובר

"הדברים יצאו משליטה", כתב סינוואר, בהתייחסו לכנופיות שחטפו נשים וילדים. "זה לא היה צריך לקרות"

יענקי פרבר | חרבות ברזל 11.6.2024 | 10:10

יחיא סינוואר | צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

ההתכתבויות של מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, שנחשפו הלילה (בין שני לשלישי) ב"וול סטריט ג'ורנל", חושפות כי הוא רואה בהמשך הקזת הדם של הפלשתינים כחלק חיובי במלחמה עם ישראל, זו לצורך השגת מטרותיה. 

במשך חודשים התנגד יחיא סינוואר לחתום על הסכם הפסקת אש עם ישראל. הוא שלח הודעות למתווכים ואמר כי "יותר לחימה ויותר מקרי מוות של אזרחים פלסטינים פועלים לטובתו".

"יש לנו את הישראלים בדיוק היכן שאנחנו רוצים אותם", אמר סינוואר בהודעה שמסר לאחרונה לבכירי חמאס שעומדים מול גורמים קטאריים ומצרים.

בעשרות הודעות שנבדקו על ידי ה'וול סטריט ג'ורנל' - שסינואר העביר למנהלי משא ומתן על הפסקת אש, הוא הפגין התעלמות קרה מחיי אדם והבהיר שהוא מאמין שלישראל יש יותר מה להפסיד מהמלחמה מאשר חמאס.

יותר מ-37,000 בני אדם נהרגו בעזה מאז תחילת המלחמה, רובם אזרחים, כך אומרים בחמאס. הנתון אינו מציין כמה היו מחבלים וכמה אזרחים.

רכב עם מחבלי חמאס | צילום: Atia Mohammed/Flash90

באחת ההודעות למנהיגי חמאס בדוחא, סינוואר כתב כי "אבדות אזרחיות בסכסוך למען שחרור לאומי" וציין מקומות כמו אלג'יריה, שם מתו מאות אלפי אנשים שנאבקו למען עצמאות מצרפת, "אלה קורבנות הכרחיים".

במכתב מ-11 באפריל למנהיג המדיני של חמאס, איסמעיל הנייה, לאחר ששלושה מבניו של הנייה נהרגו בתקיפה אווירית ישראלית, כתב סינוואר כי מותם ושל פלסטינים אחרים "יחדיר חיים בעורקי האומה הזו, ויביא אותה לעלות בהיכל התהילה והכבוד שלה".

למרות שסינואר תכנן את הפיגועים ב-7 באוקטובר, מסרים ממנו מראים שהוא נראה מופתע מהאכזריות של פעילי חמאס ושל מחבלים פלסטינים מארגונים טרור אחרים, ומהקלות שהם ביצעו זוועות אזרחיות. 

"הדברים יצאו משליטה", אמר סינוואר באחת מהודעותיו, בהתייחסו לכנופיות שחטפו נשים וילדים. "אנשים נקלעו לזה, זה לא היה צריך לקרות".

ה'וול סטריט ג'ורנל' דיווח כי כאשר צה"ל פירק במהירות גדודים שלמים של חמאס, ההנהגה הפוליטית של חמאס החלה להיפגש עם פלגים פלסטיניים אחרים בתחילת דצמבר כדי לדון בפיוס ובתוכנית לאחר המלחמה.

 

מחבלי חמאס בכלא | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

סינוואר זעם בהודעה ששלח למנהיגים הפוליטיים ופוצץ את  השיחות כ"מביישים ומקוממים".

"כל עוד הלוחמים עדיין עומדים ולא הפסדנו במלחמה, מגעים כאלה צריכים להפסיק מיד", אמר. "יש לנו את היכולות להמשיך להילחם במשך חודשים".

סינוואר שלח הודעה להנהגה הפוליטית של חמאס מחוץ לעזה לא לעשות ויתורים ובמקום זאת לדחוף לסיום המלחמה באופן קבוע. "אבדות גבוהות של אזרחים ייצור לחץ עולמי על ישראל", אמר סינוואר.

ההודעות של סינוואר, מצביעות על כך שהוא מוכן למות בלחימה. בהודעה שמסר לאחרונה למקורבים, השווה מנהיג חמאס את המלחמה לקרב מהמאה ה-7 בכרבלא שבעיראק, שם נרצח נכדו של הנביא מוחמד. 

"עלינו להתקדם באותה דרך שהתחלנו", כתב סינוואר. "או שזה יהיה קרבלה חדש".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום