'בחדרי': הותרו לפרסום שמותיהם של חמשת ההרוגים באסון מרוקו כולם חסידי ברסלב תושבי צפת, ר' נתן שפירא ז"ל בן 37 הותיר 8 יתומים, ר' שמעון תפילינסקי ז"ל בן 33, הותיר 8 יתומים, אחיו יוסף חיים תפילנסקי ז"ל בן 20, הבחור משה גלנט ז"ל בן 18 והבחור ישראל מאיר שאשא ז"ל בן 25.
החשמלית החדשה שרוצה להילחם בטסלה: 6 G של אקספנג הגיעה לישראל
הכירו את רכב הכביש שטח של אקספנג שמיועד להתחרות ברכב הכביש שטח הכי נמכר של טסלה: מודל Y
פריסבי, יבואנית אקספנג מציגה בישראל רכב כביש שטח חשמלי חדש ומעניין במיוחד: 6 G, רכב הכביש שטח של אקספנג שמיועד להתחרות ברכב הכביש שטח הכי נמכר של טסלה: מודל Y.
הנתונים של אקספנג מעניינים: לפי פרסומי היצרנית שנחשפו אתמול באירוע חשיפה מיוחד לרכב, אורכו של ה 6 G הוא 4.75 מטרים. כמעט בדיוק אותו אורך עד לרמת המילימטר כמו טסלה מודל Y (ממש הבדל של פחות מחמישה מילימטרים). אורכו של בסיס הגלגלים, כלומר המרחק בין הסרן הקדמי ובין הסרן האחורי הוא 2.89 מטרים. הגובה הוא 1.65 מטרים.
היצע הגרסאות של ה-6 G כולל שלוש תצורות שקצת מזכירות לנו את אלה של טסלה: הראשונה מבוססת על מנוע אחורי, חשמלי כמובן, ששולח את הכוח אל הגלגלים האחוריים. המנוע החשמלי בגרסה הזאת מפיק 258 כוחות סוס וקיבולת הסוללה שמגיעה עם הדגם הזה היא 66 קילוואט/שעה. הגרסה השניה מצוידת גם היא במנוע מאחור, אבל הוא יותר חזק ומפיק 286 כוחות סוס. גם הסוללה כאן יותר רצינית: הקיבולת של גרסה זו היא 87.5 קילוואט/שעה. ובפסגת ההיצע יש גרסת ביצועים שיש לה את הסוללה הבכירה, אבל היא מניעה שני מנועים חשמליים ששולחים כוח לארבעת הגלגלים – ומדובר כאן בהרבה כוח: 476 כוחות סוס.
לפי נתוני אקספנג, הגרסה ההתחלתית מסוגלת לזנק מ 0 ל-100 קמ"ש תוך 6.9 שניות ולהגיע ל-200 קמ"ש. חשוב מכך, הטווח הרשמי (אנחנו מזכירים לכם, הרשמי לפי היצרנית) הוא 435 קילומטרים. גרסת הביניים שיש לה את המנוע היותר חזק והנעה אחורית מזנקת ל-100 קמ"ש תוך 6.7 שניות ומהירותה המרבית היא 200 קמ"ש. אבל הטווח הרשמי יותר מכובד: 570 קילומטרים. והגרסה הבכירה ביותר שיש לה הנעה כפולה כבר מציגה ביצועים ספורטיביים עם זינוק ל-100 קמ"ש תוך4.1 שניות. גם כאן המהירות המרבית היא 200 קמ"ש. הטווח הרשמי הוא 550 קילומטרים.
חשוב לציין, בטעינה מהירה מדובר ברכב שיכול ככל הנראה לקבל טעינה בקצב מהיר יחסית, עם יכולת לקבל 215 קילוואט בסוללה הבסיסית או 280 קילוואט בסוללה הבכירה. האבזור מכובד- ומוצע בכל רמות המנועים. הוא כולל חניה אוטומטית, בקרת אקלים עם פתח אחורי, תפעול עם פקודות קוליות ועוד תוספות רבות. המחיר של האקספנג הבסיסית הוא 199,990 שקלים. גרסת הביניים שיש לה הנעה אחורית וסוללה חזקה עולה 224,990 שקלים. הגרסה הבכירה עם ההנעה הכפולה עולה 254,990 שקלים.