מוטי קסטל: השר קרעי: זה רגע המבחן של כולנו. דרושים איזונים ובלמים לגולם שקם על יוצרו. הממשלה חייבת לקבל החלטה עוד היום: אנחנו לא מקבלים את ההתערבות הבוטה של בג״צ בלב־ליבה של סמכות הממשלה. הסמכות להדיח יועצת משפטית היא סמכות הממשלה בלבד על פי חוק. על הממשלה להדיח סופית ובפועל את היועמ״שית, לחסום את כניסתה למשרדי הממשלה ולמנות לאלתר ממלא מקום. עכשיו. רק אם נגיד לא(!) לפסקי דין מנוגדים לחוק של בג״צ, נוכל להציל את הדמוקרטיה הישראלית.
מבחני בטיחות חדשים לרכב - לא כולם מצטיינים
לא כולם הצליחו לעבור את המבחן המחמיר בצורה משכנעת. דאצ'יה דאסטר החדש, רכב הכביש שטח של היצרנית הרומנית שישווק בישראל בעתיד קיבל שלושה כוכבים, ציון נמוך שמעיד על בטיחות לקויה
ארגון הבטיחות האירופי "יורו אנקאפ" אשר נחשב כיום לסמכות החשובה ביותר בנושא בטיחות רכב מפרסם את תוצאותיו של סבב מבחני בטיחות חדשים, והתוצאות לא תמיד טובות. חלק מהרכבים שהארגון בחן הם רכבים אשר משווקים בישראל או ישווקו בישראל.
הארגון עצמו מתמחה ביצירה של תנאים של "כאילו תאונה" כלומר הוא מטיל את המכוניות לתוך קירות, מרסק אותן מהצד ופשוט בוחן כל בורג כדי להבין מה קרה.
המטרה היא שיפור הבטיחות של כל משתמשי הכביש. הדגמים הראשונים שנבחנו על ידי הארגון הם סקודה סופרב החדשה ופולקסווגן פאסאט החדשה. גם הפאסאט (שלא משווקת בישראל) וגם הסופרב קיבלו ציון גבוה מאוד בהגנה על המבוגרים שברכב, כלומר ציון של חמישה כוכבים.
לצד הרכבים האלה גם המרצדס אי קלאס קיבלה ציונים גבוהים מאוד הודות להגנה טובה על מבוגרים וגם הסקודה קודיאק החדש קיבל ציון גבוה של חמישה כוכבים.
אבל הבעיה אינה במי שהצטיין אלא במי שלא הצטיין: שני דגמים לא הצליחו לעבור את המבחן המחמיר בצורה משכנעת. ראשית, דאצ'יה דאסטר החדש, רכב הכביש שטח של היצרנית הרומנית שישווק בישראל בעתיד קיבל שלושה כוכבים, ציון נמוך שמעיד על בטיחות לקויה. ניחא דאצ'יה, גם הסוויפט של סוזוקי קיבלה רק שלושה כוכבים מתוך חמישה כשהארגון ציין שלסוזוקי הקטנה שכבר הגיעה לישראל יש בעיה אמיתית בהגנה על ילדים שיושבים בה מאחור.
