מוטי קסטל: השר קרעי: זה רגע המבחן של כולנו. דרושים איזונים ובלמים לגולם שקם על יוצרו. הממשלה חייבת לקבל החלטה עוד היום: אנחנו לא מקבלים את ההתערבות הבוטה של בג״צ בלב־ליבה של סמכות הממשלה. הסמכות להדיח יועצת משפטית היא סמכות הממשלה בלבד על פי חוק. על הממשלה להדיח סופית ובפועל את היועמ״שית, לחסום את כניסתה למשרדי הממשלה ולמנות לאלתר ממלא מקום. עכשיו. רק אם נגיד לא(!) לפסקי דין מנוגדים לחוק של בג״צ, נוכל להציל את הדמוקרטיה הישראלית.
מסילות מחושמלות לרכבות מהירות עד 250 קמ"ש: התושבים שייהנו ובגדול
התוכנית שאושרה היום כוללת שתי מסילות מחושמלות לרכבות מהירות עד 250 קמ"ש, שיפעלו לצד המסילות הפרבריות הקיימות. אורך המסילה כ-60 קילומטר בין מחלף שורק, דרך התוואי הסמוך לכפר מנחם ועד לחיבור עם תחנת הרכבת באר שבע צפון
הוועדה הארצית לתשתיות לאומיות אישרה היום (שני) מקטע נוסף של המסילה המהירה לבאר שבע, באורך של כ-60 קילומטרים בין מחלף שורק לתחנת הרכבת באר שבע צפון (תחנת האוניברסיטה).
התוכנית שאושרה היום כוללת שתי מסילות מחושמלות לרכבות מהירות עד 250 קמ"ש, שיפעלו לצד המסילות הפרבריות הקיימות. אורך המסילה כ-60 קילומטר בין מחלף שורק, דרך התוואי הסמוך לכפר מנחם ועד לחיבור עם תחנת הרכבת באר שבע צפון הסמוכה לאוניברסיטת בן גוריון.
המסילה החדשה עוברת בסמוך לכביש 6 וכן לקווי תשתית ארציים נוספים: מסדרון מתח עליון, קו הגז הארצי, קו קולחין 24 צול ושני קווי דלק, כך שהיא לא תגזול שטחים פתוחים מעבר לנדרש.
התכנית כוללת הקמת 28 גשרים, שרובם יוכלו לשמש גם למעבר בעלי חיים, ומבנים הנדסיים המשרתים את המסילה. באזור שמורת פורה, קובעת התכנית מעבר אקולוגי,בהמשך למעבר שיוקם מעל כביש 6.
בתחום תחנת באר שבע צפון התוכנית מציעה להקצות שטח להקמת ״האב״ תחבורתי משולב(מתח״מ) המחבר בין כל אמצעי התחבורה הציבורית באזור,תוך הבטחת מעברים נוחים ביניהם.המתח״מ מקודם במקביל בתוכנית נפרדת.
המסילות המהירות לבאר שבע הן חלק מרשת מסילות, הכלולה בתוכנית האסטרטגית של רכבת ישראל לשנת 2040, שאושרה על ידי משרד האוצר ומשרד התחבורה.
בשנת 2040 צפויות להתבצע ברכבת כ-300 מיליון נסיעות בינעירוניות בשנה, והתוכנית תאפשר לתת מענה לצמיחה גדולה זו.
בבסיס התוכנית האסטרטגית: פיתוח רשת המסילות למתן חיבור מיטבי ומהיר בין ארבעה מרכזי המטרופולינים וקיצור זמני נסיעה, והקמת רשת מסילות היררכית בהפרדה בין שרות בינעירוני מהיר (עד 250 קמ"ש) לשרות פרברי ואזורי (עד 160 קמ"ש).
