מוטי קסטל: השר קרעי: זה רגע המבחן של כולנו. דרושים איזונים ובלמים לגולם שקם על יוצרו. הממשלה חייבת לקבל החלטה עוד היום: אנחנו לא מקבלים את ההתערבות הבוטה של בג״צ בלב־ליבה של סמכות הממשלה. הסמכות להדיח יועצת משפטית היא סמכות הממשלה בלבד על פי חוק. על הממשלה להדיח סופית ובפועל את היועמ״שית, לחסום את כניסתה למשרדי הממשלה ולמנות לאלתר ממלא מקום. עכשיו. רק אם נגיד לא(!) לפסקי דין מנוגדים לחוק של בג״צ, נוכל להציל את הדמוקרטיה הישראלית.
התייקרות דרמטית במחירי השוקולד: זה הסכום שתשלמו לשקית קליק
בעקבות זינוק של למעלה מ-100% במחירי הקקאו בשנה האחרונה, יוניליוור מעדכנת את מחירי מוצרי השוקולד החל מה-1 בינואר 2025
יוניליוור הודיעה היום (רביעי) על עליית מחירים נוספת במוצרי השוקולד שלה, שתיכנס לתוקף בתחילת השנה הבאה. על פי הודעת החברה, מדובר בהתייקרות ממוצעת של 14.7%, עם טווח עליות שנע בין 12% ל-16%. ההחלטה, לטענת החברה, נובעת מהמשך העלייה הדרמטית במחירי הקקאו בשוק העולמי, שעלו ביותר מ-100% בשנה האחרונה.
"עלייה זו יצרה גידול משמעותי בעלויות הייצור, שאיננו יכולים להמשיך לספוג," נמסר מיוניליוור. "משכך, אנו נאלצים לעדכן את מחירון המוצרים בקטגוריית השוקולד בלבד."
המהלך הנוכחי מצטרף להתייקרות קודמת שביצעה יוניליוור ביוני האחרון, אז העלתה את מחירי מוצרי השוקולד והגלידות שלה בעד 15%. בין המותגים הפופולריים שנפגעו מהעליות ניתן למנות את קליק, ורד הגליל, מגנום, קרמבו, קורנטו וטעמקור.
יוניליוור היא לא היחידה. המהלך הנוכחי של החברה מצטרף למהלכים נוספים שתוכננו על ידי חברות המזון לייקר את מוצריהן, ובהן ניתן לציין את יינות כרמל, יפאורה ונסטלה.
על פי נתוני פרייסז, עלותו של סל קניות שבועי, הכולל 50 מוצרים פופולריים, מ־10 קטגוריות שונות – מוצרי חלב, מזון יבש, בשר, עוף וקפואים, שימורים, משקאות קלים וחמים, חטיפים וממתקים, טואלטיקה, וניקיון, ירקות ופירות – זינקה מאז ספטמבר 2019 ב־194.3 שקל ל־830.5 שקל – עלייה של 30.5%. בחישוב שנתי, התייקרות סל הקניות בסופרמרקט מסתכמת בלפחות 10,000 שקל למשפחה.
