׳ווינט׳: הממשלה אישרה את המלצות הוועדה הציבורית להרחבת סל שירותי הבריאות לשנת 2025 שהגישו שר הבריאות אוריאל בוסו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'. ההמלצות השנה כוללות 117 תרופות וטכנולוגיות רפואיות מתקדמות, שיינתנו לכ-318 אלף מטופלים בעלות כוללת של 650 מיליון שקלים.
הדרייברים מסתבכים: מבצע אכיפה נרחב הוכרז כנגדם
בשנה החולפת ניתנו למעלה מ-2,500 דוחות בהיקף כספי של כ-1.2 מיליון שקלים לדרייברים חאפרים שפעלו בנתב"ג בניגוד לחוק. בנוסף כיום תלויות ועומדות בפני מנהל נתב"ג בקשות להוצאת צווי הרחקה כנגד נהגים נוספים הפועלים בנתב"ג בניגוד לחוק

רשות שדות התעופה והנהלת נתב"ג מחריפות את הצעדים כנגד הדרייברים הלא חוקיים בנתב"ג.
ע"פ נתוני רש"ת המתפרסמים היום (ראשון), בשנת 2024 הוצאו למעלה מ-30 צווי הרחקה מנהליים ושיפוטיים האוסרים על נהגי מוניות להיכנס לשטח נתב"ג.
במקביל, ניתנו למעלה מ-2,500 דוחות בהיקף כספי של כ-1.2 מיליון שקלים לדרייברים חאפרים שפעלו בנתב"ג בניגוד לחוק. בנוסף כיום תלויות ועומדות בפני מנהל נתב"ג 6 בקשות נוספות להוצאת צווי הרחקה כנגד נהגים נוספים הפועלים בנתב"ג בניגוד לחוק. ברשות שדות התעופה אומרים כי מדובר בתופעה הפוגעת בנוסעים ובתדמיתה של מדינת ישראל, וכי מיגורה נעשה בשילוב כל גורמי האכיפה.
כזכור, רשות שדות התעופה בחרה לאחרונה בחברת "גט" כחברת מוניות במכרז לניהול והפעלה של שרותי הסעת נוסעים במוניות מנתב"ג. כל נהג חייב להירשם מראש, לעמוד בכללים שנקבעו ולהסיע את הנוסעים בהתאם לתעריפים כפי שנקבעו בחוק. כך, במקרה של הפרת הכללים, לנוסע ולחברה יש אפשרות לפעול מול הנהג.
אולם, במקביל להסדרת המוניות מסבירים ברשות שדות התעופה כי קיימת תופעה של נהגי מוניות הפועלים שלא באמצעות "גט" ואין בידיהם אישור להסיע נוסעים מנמל התעופה. לטענת רש"ת "נהגים אלה משדלים נוסעים ותיירים תמימים לנסוע איתם, במקרים רבים במחירים מופקעים וללא כל פיקוח, מפרים את הסדר הציבורי, נוקטים באלימות מילולית ולעיתים גם פיזית כנגד הפקחים, חונים במקומות אסורים ועוד. התוצאה היא פגיעה בציבור הנוסעים ובסדר הציבורי בנתב"ג, שער הכניסה לישראל".
ברש"ת קוראים לציבור הנוסעים לעשות שימוש אך ורק במוניות המוסדרות הפעולות בנתב"ג, בהתאם לשילוט הנרחב המוצב ברחבי הטרמינלים.