מוטי קסטל: השר קרעי: זה רגע המבחן של כולנו. דרושים איזונים ובלמים לגולם שקם על יוצרו. הממשלה חייבת לקבל החלטה עוד היום: אנחנו לא מקבלים את ההתערבות הבוטה של בג״צ בלב־ליבה של סמכות הממשלה. הסמכות להדיח יועצת משפטית היא סמכות הממשלה בלבד על פי חוק. על הממשלה להדיח סופית ובפועל את היועמ״שית, לחסום את כניסתה למשרדי הממשלה ולמנות לאלתר ממלא מקום. עכשיו. רק אם נגיד לא(!) לפסקי דין מנוגדים לחוק של בג״צ, נוכל להציל את הדמוקרטיה הישראלית.
השבתה מלאה של הרכבת הקלה בירושלים: עומסי תנועה צפויים ברחבי העיר
החל מהיום ועד יום שישי תיעצר תנועת הרכבת הקלה בירושלים לצורך עבודות קריטיות על מערכות הבקרה והאיתות, כחלק מההיערכות להארכת הקו האדום
החל מהיום (ראשון) ועד סוף השבוע הקרוב, תיפסק לחלוטין תנועת הרכבת הקלה בבירה, במסגרת עבודות חיוניות לשדרוג מערכות האיתות והבקרה. הרכבת הקלה היא אמצעי תחבורה מרכזי בעיר, עם ממוצע של כ-180 אלף נסיעות ביום, והפסקתה הצפויה צפויה להוביל לעומסים כבדים ברחובות ירושלים.
על פי הודעת צוות תוכנית אב לתחבורה (צתא"ל), ההשבתה תכלול את כל קו הרכבת הקלה ותימשך שישה ימים, עד ליום שישי. בסוף השבוע יחזור הקו לפעול במתכונתו הנוכחית, בין פסגת זאב להר הרצל, אך קטעי ההארכה החדשים – מפסגת זאב לנווה יעקב ומהר הרצל להדסה עין כרם – יישארו סגורים לנוסעים למספר ימים נוספים לצורך בדיקות אחרונות, ורק לאחר מכן ייפתחו לפעילות מלאה.
על אף שהמחסור בתחבורה הציבורית צפוי להיות מורגש היטב, בצתא"ל מבטיחים פתרונות חלופיים: לצד תגבור קווים קיימים בצפון העיר, יפעל שירות זמני שיחבר בין גבעת המבתר, מרכז העיר והתחנה המרכזית, ומשם בחזרה לכיוון בניין העירייה. כמו כן, יחולו הארכות במסלולי קווים 20, 21, 23, 24, 27 ו-29, כך שיחברו בין דרום-מערב העיר לבין אזור התחנה המרכזית ושוק מחנה יהודה.
הקו האדום של הרכבת הקלה, שנחנך באוגוסט 2011, משתרע כיום על פני 13.8 קילומטרים וכולל 23 תחנות. הארכתו, שנדחתה שוב ושוב מאז 2015, נמצאת כעת בישורת האחרונה וצפויה להוסיף 12 תחנות חדשות לאורך כ-8 קילומטרים נוספים.
