מוטי קסטל: השר קרעי: זה רגע המבחן של כולנו. דרושים איזונים ובלמים לגולם שקם על יוצרו. הממשלה חייבת לקבל החלטה עוד היום: אנחנו לא מקבלים את ההתערבות הבוטה של בג״צ בלב־ליבה של סמכות הממשלה. הסמכות להדיח יועצת משפטית היא סמכות הממשלה בלבד על פי חוק. על הממשלה להדיח סופית ובפועל את היועמ״שית, לחסום את כניסתה למשרדי הממשלה ולמנות לאלתר ממלא מקום. עכשיו. רק אם נגיד לא(!) לפסקי דין מנוגדים לחוק של בג״צ, נוכל להציל את הדמוקרטיה הישראלית.
מכה קשה לנוסעים: מחירי הרכבת הקלה והאוטובוסים מזנקים
החל מה-25 בפברואר, מחיר נסיעה בודדת ברכבת הקלה יעלה משישה שקלים לשמונה שקלים | לפי צפויה גם התייקרות משמעותית של עשרות אחוזים במחירי הנסיעה ברכבות הכבדות, לצד עלייה של כ-33% במחירי כרטיסי האוטובוסים הבינעירוניים
תעריפי התחבורה הציבורית צפויים לעלות משמעותית בשבועות הקרובים, עם התייקרות בולטת של הרכבת הקלה בגוש דן ובירושלים.
ע"פ הודעת משרד התחבורה, החל מה-25 בפברואר, מחיר נסיעה בודדת ברכבת הקלה יעלה משישה שקלים לשמונה שקלים. מדובר בעדכון מחירים שתוכנן להיכנס לתוקף כבר ביולי אשתקד אך נדחה מסיבות שונות, וכעת יוצא לפועל כחלק מצו פיקוח על מחירים.
הסיבה הרשמית להתייקרות היא עליית עלויות ההפעלה והתשומות, מהלך שמשרד התחבורה טוען כי אינו ניתן למניעה. עם זאת, העלייה במחירים אינה מסתיימת כאן. במהלך חודשי אפריל ומאי צפויה גם עלייה רוחבית בתעריפי התחבורה הציבורית, שתכלול התייקרות של שני שקלים בכל מחירי כרטיסי האוטובוסים. ההחלטה התקבלה לאחר סיכום בין שרת התחבורה מירי רגב לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', שהסכים לוותר על קיצוץ של כ-769 מיליון שקלים מתקציב התחבורה הציבורית בתמורה להעלאת המחירים.
מעבר לכך, לפי הערכות, צפויה גם התייקרות משמעותית של עשרות אחוזים במחירי הנסיעה ברכבות הכבדות, לצד עלייה של כ-33% במחירי כרטיסי האוטובוסים הבינעירוניים. עם זאת, חרף העלייה במחירים, לא דווח על שיפורים צפויים בתדירות הקווים, באמינות השירות או בנוחות הנסיעה.
