מוטי קסטל: השר קרעי: זה רגע המבחן של כולנו. דרושים איזונים ובלמים לגולם שקם על יוצרו. הממשלה חייבת לקבל החלטה עוד היום: אנחנו לא מקבלים את ההתערבות הבוטה של בג״צ בלב־ליבה של סמכות הממשלה. הסמכות להדיח יועצת משפטית היא סמכות הממשלה בלבד על פי חוק. על הממשלה להדיח סופית ובפועל את היועמ״שית, לחסום את כניסתה למשרדי הממשלה ולמנות לאלתר ממלא מקום. עכשיו. רק אם נגיד לא(!) לפסקי דין מנוגדים לחוק של בג״צ, נוכל להציל את הדמוקרטיה הישראלית.
רכבת ישראל מחדשת את פעילות מסוף המטענים בבית שמש
המסוף מצטרף לחיבורם של חמשת נמלי הים התיכון לרשת המסילות הארצית שהושלם בחודש שעבר, במטרה להוריד מספר רב של משאיות מזהמות מהכבישים
צעד נוסף לצמצום תנועת המשאיות בכבישים: רכבת ישראל השלימה לאחרונה הכשרה של מסוף מטענים מחודש סמוך לתחנת הרכבת בבית שמש. זאת, כחלק מתכנית לאומית רחבה של משרד התחבורה ורכבת ישראל לשיפור הובלת המטענים בישראל.
המסוף מצטרף לחיבורם של חמשת נמלי הים התיכון לרשת המסילות הארצית שהושלם בחודש שעבר, במטרה להוריד מספר רב של משאיות מזהמות מהכבישים ולשפר את בטיחותם של כלל משתמשי הדרך.
רכבת ישראל חנכה לאחרונה את מסוף המטענים המחודש בבית שמש, ולראשונה מזה 30 שנה נכנסה לעיר רכבת מטען עם עשרות גלילי פלדה במשקל של מעל אלף טון. במהלך חודש מרס צפויים לעבור במסוף כ-15 רכבות מטען המובילות חומרי בנייה שישמשו את חברות הבנייה באזור, חומרי מחצבה מהמחצבות הסמוכות לעיר, סלילי פלדה, אגרגטים, בדים, עצים ועוד.
כל רכבת מטען מחליפה כ-70 משאיות כבדות.להגדלת היקף שינוע המטענים יתרונות לאומיים רבים; הורדת הגודש בכבישים ושיפור הבטיחות של כלל משתמשי הדרך, תרומה לאיכות הסביבה באמצעות הורדת מספר רב של משאיות מזהמות מהכבישים, וכן הורדת מחירים לצרכן, שכן שינוע סחורות באמצעות רכבות הוא יעיל ומשתלם הרבה יותר.
