ניצן שפירא: בשעות הקרובות יישמעו פיצוצים עזים בעוטף, כתוצאה מפעילות צה"ל ברצועה.
"לא להרגיז את החילונים": הנאום של מנהיג עולם הישיבות
בכינוס אלפים באשדוד וב"ועידת האיחוד" באשקלון, התייחס מנהיג עולם הישיבות ראש הישיבה הגרמ"ה הירש לסוגיא הקשה והרגישה ביותר: "ראשי הישיבות והחכי"ם מטפלים בנושא. הדרך איך לפעול, אינה אלא בדרך של שקט, מה שלא בשקט - לא מועיל". צפו

במעמד אדיר של פתיחת ישיבות בין הזמנים באשדוד ולאחר מכן בועידת בני הישיבות של 'האיחוד' באשקלון, העמיד מנהיג עולם הישיבות הגאון רבי משה הלל הירש את חובת בני התורה לשמור על האצילות הישיבתית ובפרט בימי בין הזמנים.
הגרמ"ה הירש התייחס גם לנושא הסדרת מעמדם של בני הישיבות וגילה טפח מהשקט התקשורתי הנהוג בדגל התורה בכל הקשור לסוגיית הגיוס, וכן מההערכה שלא לצאת באולטימטום נגד הממשלה בענין חוק הגיוס: "לפעמים נראה לבחורים שהדברים לא מטופלים" והוסיף: "אני יכול לומר לכם, הדברים מטופלים היטב ע"י ראשי הישיבות וע"י החכי"ם", "אבל" הוסיף "הדרך איך לפעול, זה רק בדרך של שקט, מה שלא בשקט, לא מועיל!"
בדבריו חידד הגרמ"ה את המבט על ענייני השעה וזעק: "אנחנו יודעים שאנחנו במצב שלוחמים נגדנו מכל הבחינות, לוחמים נגדנו, ורוצים לבטל באמת את עולם הישיבות, חס ושלום. הם לא מבינים שכל הקיום שלהם, כל הקיום שנמצא בארץ ישראל, שיש מדינה פה בארץ ישראל, שיש איזה קבוצה של יהודים בארץ ישראל שיכולים לחיות פה, זה אך ורק בגלל שיש תורה בארץ ישראל".
“אם חס ושלום אין תורה בארץ ישראל, אין כלום. והם לא מבינים שמה שהם עושים, שהם חותכים את הענף שמחזיק אותם. הם לא מבינים. אבל אנחנו צריכים להיות חזקים! אנחנו יודעים את האמת!”
"אנחנו יודעים שהסיבה היחידה שיש אנשים שיכולים לחיות כמו שחיים היום, זה אך ורק בגלל שיש תורה! ויהיו פה לפעמים בעיות קשות. אז כל ישיבה בחור צריך לדעת, שלמעשה, עובדים בשבילם. כל ראשי הישיבה עובדים, החברי כנסת עובדים, עושים את המקסימום למענכם!"
“רק לפעמים לא שומעים מה שעושים, בגלל שהדרך עבודה, דרך איך לפעול, זה רק דרך שקט. לא דרך שקט, זה לא מועיל. והדרך איך לפעול, לא להרגיז אותם לא לצורך. גם זה לא טוב, זה נגד, גורם נגד. אבל אנחנו כל הזמן. כל ראשי הישיבה, כל הזמן חושבים ומנסים כמה שאפשר שלא יבוא דבר רע לאף אחד. ואם חס ושלום יש משהו, מיד עושים דברים שלבטל את זה”.
ראש הישיבה הדגיש כי חשוב ש”שכל אחד ידע שכל ראשי הישיבה וגם החברי כנסת זה יחד איתכם יום ולילה. ולא לפחד. בסיעתא דשמיא לא יהיה שום דבר!”
בנושא ההתנהגות בימי בין הזמנים סיפר הגרמ"ה הירש: "מורי ורבי רבי אהרן קוטלר שאל איך מותר לצאת ל׳בין הזמנים׳ הרי זה ביטול תורה? והתשובה שההיתר הוא כי זה מהווה תועלת ללימוד של זמן הבא, אז באמת צריך שזה יהיה כזה בין הזמנים!"
ואז הוסיף:"בן תורה זה אחד שמבין מה התכלית בעולם וחי לפי זה, זה מה שאמרו עם ישראל נעשה ונשמע והכוונה שהבינו שכמו שחולה מסוכן מוכן לקבל כל מה שיכתיבו לו לעשות ולא ישאל שאלות, ככה כיוון שהתכלית זה העולם הבא, היו מוכנים לקבל כל מה שיגידו להם בכדי להגיע לתכלית"
"פעם מישהו שאל אותי, מה זה בן תורה?" המשיך, "איך אנחנו נוכל להגדיר מי זה בן תורה? האם שייך בן תורה שלאו דווקא לומד בישיבה? בן תורה שעובד? אמרתי לו בוודאי שכן".
"כי "בן תורה" זה מי שמבין מה התכלית שלו. אדם שחי עם הידיעה שהתכלית זה עולם הבא והדבקות בה׳, אז אם בהכרח הוא צריך לעבוד, אז הוא עובד, אבל הוא יודע כל הזמן שהתכלית שלו להידבק בקדוש ברוך הוא".
"הדבר הזה מאוד מאוד חשוב עכשיו בבין הזמנים, לבחורי הישיבות, מה שחשוב חס ושלום, חס ושלום, לא לרדת בבין הזמנים מהדרגה של "בן תורה".
"הדרגה של הבן תורה צריכה להישאר ב-100%. אפשר אולי לנוח קצת מהלימוד, אבל בדרגה של בן תורה, הידיעה מה התכלית שלי, נשארת כל הזמן, והמנוחה, היא גם לשם התכלית הזה".
"מי שעושה חס ושלום בשעת בין הזמנים, כאילו להתפרק, להתפרק מלהיות בן תורה, להתלבש בצורה אחרת, לעשות דברים אחרים שלא מתאימים לבן תורה, זה תרתי דסתרי! לכל הבן הזמנים".