ירון אברהם: גורם בכיר: מדובר בצעד זמני של כשבוע עד השלמת הקמת מרכזי החלוקה, שרובם יהיו בדרום הרצועה בשליטה ביטחונית של צה"ל ושיתופעלו על-ידי חברות אמריקניות אזרחיות.
מחפשים מציאות ב-Temu? המוצרים הזולים באינטרנט מתייקרים
פלטפורמת Temu מעלה מחירים בעקבות מכסי יבוא חדשים בארה"ב – וכך מסתיים עידן המוצרים הזולים. גם Shein נערכת לשינויים שיטלטלו את שוק הקניות המקוונות

סופה של Temu? המתחרה הסינית של אמזון מתחילה לגבות מסי יבוא – ומסמנת את סוף עידן המחירים הנמוכים.
פלטפורמת הקניות הסינית הפופולרית Temu החלה להטיל מסי יבוא בשיעור של כ-145% על מוצרים שנשלחים לארצות הברית – כך מדווח CNBC.
מהלך זה, שהגיע בעקבות מכסי יבוא שהטיל ממשל טראמפ, הוביל להכפלת מחירים במוצרים רבים וגרם לזעזוע בקרב הצרכנים המחפשים מציאות.
ההוספה הפתאומית של דמי יבוא מייקרת משמעותית את הקניות ב-Temu ומעוררת דאגה בנוגע לזמינות ולנגישות של מוצרים זולים שהפלטפורמה התבססה עליהם.
באתר החברה נמסר: "המוצרים המיובאים לארצות הברית כפופים לדמי יבוא. דמי היבוא מכסים את כל התהליכים והעלויות הכרוכות, כולל תשלומים לרשויות המכס בשמכם. הסכום המוצג לא בהכרח משקף את הסכום בפועל ששולם לרשויות המכס."
מוקדם יותר החודש, גם Shein – ענקית האופנה הסינית – הודיעה על עליות מחירים דרמטיות, כאשר חלק מהמוצרים זינקו במחירם בשיעור של עד 377%.
הצעדים מגיעים בעקבות ביטול צפוי של פטור המכס על חבילות בשווי עד 800 דולר (de minimis) ב-2 במאי, מהלך שישפיע ישירות על אסטרטגיית המחירים של Temu ו-Shein, שהסתמכה על עלויות שינוע נמוכות.
ביטול ההטבה ישפיע על כ-4 מיליון חבילות יומיות שנכנסות לארצות הברית, רבות מהן מסין.
בתגובה, קמעונאיות אמריקאיות כמו אמזון כבר פועלות להציע חנויות זולות עם מותגים מוכרים כגון אדידס, ליווייס ו-Gap – כדי להתמודד עם השינויים בשוק.