ירון אברהם: גורם בכיר: מדובר בצעד זמני של כשבוע עד השלמת הקמת מרכזי החלוקה, שרובם יהיו בדרום הרצועה בשליטה ביטחונית של צה"ל ושיתופעלו על-ידי חברות אמריקניות אזרחיות.
למה כל כך קר בטיסה? דייל בכיר חושף את הסיבה האמיתית
אם גם אתם שואלים למה כל כך קר בטיסות – התשובה תפתיע אתכם: הקור נועד לשמור על הבריאות, למנוע התעלפויות, ואפילו לטפל בריחות

אם גם אתם ממהרים להוציא סוודר בכל טיסה – אתם לא לבד. אבל מסתבר שהטמפרטורות הקרות בתא הנוסעים הן לא תקלה או גחמה – אלא צעד בטיחותי מחושב.
בדיילי מייל הבריטי ציטטו את ג'יי רוברט, דייל בכיר ומייסד קהילת "A Fly Guy’s Cabin Crew Lounge", שהסביר ל-UniLad Tech שהמיזוג בטיסה עובר שינוי חשוב ברגע שהמטוס ממריא: "בזמן שהמטוס בשער, הוא מקורר על ידי מערכת חיצונית. באוויר, המערכת הפנימית שניזונה מהמנועים נכנסת לפעולה".
הטייסים שולטים בטרמוסטט הראשי, אך הדיילים יכולים לבצע התאמות קלות. אבל... אם רוצים שינוי משמעותי, צריך לפנות לקוקפיט.
טיילור גארלנד, דוברת איגוד הדיילים בארה"ב, מסבירה שהמטוס מחולק לאזורי טמפרטורה – אך המערכת אינה מדע מדויק: "אם החיישן ממוקם ליד מקור חום, כמו פתח חימום – הוא עלול לחשוב שהאזור חם יותר מהמציאות".
למה בעצם שומרים על הקור?
-
פחות התעלפויות:
רוברט ציין כי בטיסות גדולות (עם מעל 600 נוסעים), יש לבדוק שהתא לא חוצה את רף ה-23°C – כי מעל 24°C יש סיכון ממשי להתעלפות. -
מאזן יובש ולחץ:
האוויר בתא הנוסעים יבש ודחוס – הטמפרטורה הקרירה עוזרת לנוסעים להתמודד עם תנאים אלה. -
ריח נעים:
כן, גם לזה יש הסבר: חום מגביר את פעילות מולקולות הריח - "תאים חמים מריחים פחות טוב – והריחות עלולים להפוך בלתי נסבלים בטיסות ארוכות".