אברהם פריינד: בפיקוד העורף מבהירים לאור טענות תושבים על יירוטים ללא הפעלת התרעה: "לא יודעים כרגע על תקלה. יש לפעול כפי ההנחיות".
התיעודים חושפים: האם שדה התעופה בצנעא חזר לפעילות?
החות'ים בתימן מיהרו להציג את שדה התעופה בצנעא כפעיל מחדש לאחר תקיפת חיל האוויר הישראלי, תוך פרסום תיעודים של טיסות. שר ההסברה של הממשלה בתימן טען כי מדובר במהלך תעמולתי שמסכן חיי אדם, כשהשיקום בפועל רשלני וחסר תקני בטיחות בסיסיים

כשבוע וחצי לאחר התקיפה הישראלי על שדה התעופה בצנעא שבתימן, החלו המורדים החות'ים בפעולות שיקום מהירות והצהירו על פתיחתו המחודשת של הנמל.
הם פרסמו תיעודים של מטוסים נוחים וממריאים כדי להציג חזות של חזרה לשגרה אך בפועל שדה התעופה טרם ראוי לכך. תיעוד הנחיתה האחרון חשף ענני אבק וסימני ליקויים שמעוררים ספקות לגבי רמת הבטיחות והאיכות של השיקום בנמל.
שר ההסברה של הממשלה בתימן, מועמר אל- ער ביקר בחריפות את פעולות החות'ים, וטען כי מדובר בתעמולה שנועדה להסתיר את עומק ההרס והכישלון לדבריו, כל התשתיות נהרסו והשיקום היה שטחי ומסוכן, תוך סיכון חיי אזרחים ומטוסים.
לדבריו: "שדה התעופה, שתשתיותיו נהרסו כליל, כולל אולמות, משרדי אדמיניסטרציה, ציוד ניווט ובקרה, ואפילו המטוסים האזרחיים עצמם, שוקם באמצעות שכבת אספלט פרימיטיבית המשחררת אבק כאילו היה כביש כפרי, וגם באמצעות בניית אולם הגעה ויציאה, בחיפזון, באופן הקרוב יותר לשווקי ירקות מאשר לשדה תעופה בינלאומי".
הוא האשים את החות'ים בזלזול בחיי אדם ובהצגת מצג שווא של הישג, כשבפועל הם מייפים את המציאות הקשה באמצעות תעמולה תקשורתית: "מה שמסוכן יותר הוא שהמיליציה דוחפת להפעיל את שדה התעופה בהיעדר דרישות הבטיחות הבסיסיות ביותר, וחושפת את חייהם של אזרחים ואת המטוסים האזרחיים היחידים שנותרו בשדה התעופה לנזקים חמורים, כתוצאה מנחיתה והמראה על מסלול המראה רעוע שאינו עומד בתקנים בינלאומיים, דבר שעלול לגרום נזק למנועי המטוס או להוציא אותו משירות, שערכו של מנוע אחד מוערך בין עשרה לחמישה עשר מיליון דולר, דבר החושף את היקף זלזולה של המיליציה בחיי אדם וברכוש".