מיכאל שמש: בדיעבד, המשבר הקואליציוני של השבוע התברר כהסחת דעת מתוזמנת היטב. דרעי, שהיה שותף כמעט לכל ההתייעצויות סביב הנושא האיראני, לא היה מאפשר את הפלת ממשלה יממה לפני תקיפה כה דרמטית. נתניהו, מצידו, ניצל את ההזדמנות בסיוע האופוזיציה: החוק לפיזור הכנסת הופל, והתפטרות גולדקנופף היא כנראה נזק אגבי משתלם.
החור השחור של המטוס: קברניט מזהיר – "אל תשימו שם כלום!"
קברניט עם 26 שנות ניסיון מזהיר: הכיס שמאחורי המושב במטוס הוא מלכודת לפריטים יקרי ערך. ולמה היכולת לנהל שיחה – חשובה לא פחות מהטסת המטוס?

קפטן סטיב, טייס ותיק עם למעלה מ־5,800 שעות טיסה, חושף את האמת על הכיסים שמאחורי מושבי המטוס – המקום שבו דרכונים, טלפונים וארנקים פשוט נעלמים.
כיס המושב מאחור אולי נראה כמו מקום נוח לאחסן בו את הדרכון, הארנק או הטלפון במהלך הטיסה – אבל עבור קפטן סטיב שרייבר, טייס אמריקני עם ניסיון של 26 שנים, מדובר בלא פחות מ"החור השחור של הייאוש". בסרטון שהעלה לערוץ היוטיוב הפופולרי שלו ופורסם בדיילי מייל הבריטי, הוא מזהיר את הנוסעים: "אם אתם רוצים לאבד את מה ששייך לכם – שימו את זה שם".
לדבריו, אלפי נוסעים מדי שנה מבינים באיחור שהשאירו חפץ חשוב בכיס – רק כשהם כבר בנמל היעד. הסיכוי להשיב את האבדה? קטן במיוחד, במיוחד אם צוות הניקיון או הנוסעים הבאים כבר עלו למטוס.
"הרבה פעמים אני רואה נוסעים רצים חזרה לשער בפאניקה", מספר קפטן סטיב. "אבל ככל שעוברות הדקות – הסיכוי שהפריט יימצא הולך ופוחת". לכן הוא ממליץ לבדוק היטב את כל החפצים לפני הירידה מהמטוס – ובמיוחד לא להפקיד דבר חשוב בכיס המושב הקדמי.
בסרטון אחר שהעלה לערוץ שלו באפריל האחרון, חלק קפטן סטיב תובנה לא צפויה: מה שהופך טייס טוב לטייס מצוין, הוא היכולת לנהל שיחה טובה עם הקצין הראשון.
לדבריו, בחברת התעופה שבה עובד כיום – כלל לא שאלו אותו שאלות טכניות בראיון. "רק דיברו איתי עשרים דקות. על החיים. על המשפחה. על תחביבים. רצו לבדוק אם אני יודע לנהל שיחה", סיפר. "זה חלק עצום מהעבודה – לטוס שעות ארוכות עם אדם זר בתא סגור, ולשמור על אווירה נעימה".
לדבריו, שיחה טובה לא רק מזרימה את הזמן – אלא יוצרת תקשורת פתוחה, ביטחון הדדי ויכולת תגובה מהירה בשעת חירום. "אתה תופתע כמה אנשים לא יודעים לשוחח באמת", סיכם.