יובל שדה: חודשה ישיבת הממשלה על התקציב
הרשות דורשת: להציע טיסה חלופית - לא רק החזר כספי
הממונה על הרשות להגנת הצרכן, התריע בפני חברות התעופה כי עליהן לקיים את החוק ולהציע טיסה חלופית לנוסעים שטיסתם בוטלה במהלך מבצע "עם כלביא"
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן שיגרה היום (רביעי) אזהרה רשמית לחברות התעופה אל על, ארקיע וישראייר בעקבות פניות שהתקבלו בנוגע לטיסות שבוטלו במסגרת מבצע "עם כלביא".
לפי הרשות, חברות התעופה הסתפקו בהצעת החזר כספי בלבד לצרכנים שטיסותיהם בוטלו, מבלי להציע להם כרטיס חלופי - כפי שנדרש על פי החוק.
הממונה על הרשות, קובי זריהן, הדגיש כי מדובר בזכות צרכנית ברורה, והבחירה בין טיסה חלופית לבין החזר כספי נתונה בידי הצרכן בלבד. על פי הדיווחים שהגיעו לרשות, רבים מהנוסעים נאלצו לשלם מחיר גבוה משמעותית עבור טיסה חלופית לישראל, מה שגרם להם לנזק כלכלי במיוחד כשההחזר הכספי שניתן להם לא שיקף את העלויות העדכניות.

במסר חד וברור לחברות התעופה, הדגישה הרשות כי אין די בהחזר כספי בלבד, וכי עליהן לעמוד בהוראות הדין באופן מלא. לצורך הבהרה, צורף מכתב רשמי שנשלח לחברות המעורבות בדרישה ליישם את החוק ולמנוע פגיעה נוספת בציבור הצרכנים.
