מצ"ח: לא תיפתח חקירה פלילית נגד עומר מיארה בנה של היועמ"שית בהרב-מיארה. מיארה נחשד בגניבת אפוד קרמי מחייל במהלך שירות מילואים ב-2023. המכתב שוגר אמש בתשובה לפניית עו"ד זהבה גור מלפני חצי שנה. "האירוע טופל בתוך היחידה באמצעות הליך משמעתי, כולל הדחת הקצין מהמילואים, ובהיעדר תלונה מהנפגע - לא נמצא צורך בחקירה פלילית". (עידן יוסף)
תשלום כפול בלי לגעת: תקלה חדשה מרוששת את הנוסעים
נוסעים מדווחים על חיובים כפולים באוטובוסים כשהם עומדים קרוב למסוף - גם בלי לבצע תיקוף בפועל. במשרד התחבורה מכירים את הבעיה אך פתרון טרם נמצא
תקלה מתסכלת הולכת ומתפשטת בתחבורה הציבורית: ע"פ הפרסום בחדשות 12, נוסעים מגלים לאחרונה כי הם מחויבים פעמיים על אותה נסיעה, לעיתים מבלי שביצעו תיקוף נוסף.
למעשה, כל שנדרש לכך הוא לעמוד בצפיפות בסמוך למסוף והמכשיר סורק מחדש את הסמארטפון או את כרטיס הרב־קו, וגורם לתשלום נוסף, לעיתים מבלי שהנוסע שם לב לכך בזמן אמת.
חשוב לציין כי התקלות אינן קשורות לאפליקציות הייעודיות של התחבורה הציבורית, אלא דווקא לשירותי התשלום באשראי. למרות שהבעיה ידועה לרשויות, העומסים ההולכים וגוברים באוטובוסים הופכים אותה למטרד של ממש עבור הנוסעים.

יעל, סטודנטית מתל אביב, מספרת לחדשות 12 כי באחת מנסיעותיה בקו 5 תיקפה את הנסיעה דרך אפליקציה, אך כשהתקרבה למסופון מחוסר מקום חויבה שוב. "שמעתי פתאום צליל מהטלפון, ראיתי באפליקציה שנעשה תיקוף נוסף, אפילו לא נגעתי במכשיר", סיפרה.
נוסעים נוספים מדווחים על מקרים דומים: רב־קו שנסרק פעמיים מבלי משים, חיוב כפול שהתברר רק לאחר בדיקת היתרה. בחלק מהמקרים מדובר בכסף שיורד באופן שקט, מבלי שהנוסע יידע שנפגע כלכלית.
עד שתימצא דרך למנוע תיקוף לא רצוני, כל שנותר לנוסעים הוא לשמור מרחק מהמסוף - אם יש מקום בכלל. במקרים של חיוב כפול ניתן להגיש פנייה עם תיעוד למוקד השירות של דן או למשרד התחבורה, ולקבל החזר אם הפנייה מוצדקת.
בחברת דן הגיבו לחדשות 12 כי הם פועלים בהתאם לנהלי משרד התחבורה, ובמקרים בהם מתברר כי בוצע חיוב כפול- יינתן זיכוי מלא.
