מוטי קסטל: השר קרעי: זה רגע המבחן של כולנו. דרושים איזונים ובלמים לגולם שקם על יוצרו. הממשלה חייבת לקבל החלטה עוד היום: אנחנו לא מקבלים את ההתערבות הבוטה של בג״צ בלב־ליבה של סמכות הממשלה. הסמכות להדיח יועצת משפטית היא סמכות הממשלה בלבד על פי חוק. על הממשלה להדיח סופית ובפועל את היועמ״שית, לחסום את כניסתה למשרדי הממשלה ולמנות לאלתר ממלא מקום. עכשיו. רק אם נגיד לא(!) לפסקי דין מנוגדים לחוק של בג״צ, נוכל להציל את הדמוקרטיה הישראלית.
כאוס בטורקיה: קריקטורה של משה ומוחמד הציתה מהומות אלימות וצווי מעצר
שר המשפטים הטורקי גינה בחריפות את הקריקטורה: "חוסר כבוד כלפי אמונותינו לעולם אינו מקובל". הקריקטורה המדוברת תיארה שני אנשים המזהים את עצמם כנביא מוחמד ומשה רבנו בשמיים, בעוד טילים נוחתים על בניינים
משרד התובע הציבורי הראשי של איסטנבול הודיע כי נפתחה חקירה נגד מגזין הסטירי השבועי "Leman". שני קריקטוריסטים של המגזין ציירו ציור סאטירי שבו מוצגים משה רבנו והנביא מוחמד לוחצים ידיים בשמים כשטילים עפים סביבם. מאות אנשים הפגינו מחוץ למשרדי המגזין וקראו קריאות נגד בעלי המגזין.
עיתונאית מקומית פרסמה את הקהל מחוץ לבניין מפגין. דווח כי נפרץ מחסום משטרה והבניין הותקף באבנים ובמקלות, והחלונות נשברו.
שר המשפטים של טורקיה יילמאז טונץ' כתב, "חוסר כבוד כלפי אמונותינו לעולם אינו מקובל", והוסיף, "שום חירות אינה מעניקה לנו את הזכות לעשות צחוק מהערכים הקדושים של אמונה".
אחת הדמויות, מוחמד, אומרת: "שלום עליכם, אני מוחמד", ומשה עונה: "עליכם השלום, אני משה".
שר המשפטים הטורקי הצהיר כי "נפתחה חקירה בגין עבירת פגיעה פומבית בערכים דתיים' בהתאם לסעיף 216 לחוק העונשין הטורקי בנוגע לקריקטורה 'משה-מוחמד".
משרד התובע הכללי הראשי של איסטנבול הודיע כי הוצא צו מעצר לשני העורכים הראשיים של המגזין, לאדם שצייר את הקריקטורה ולעורך הראשי האחראי שאישר את הקריקטורה. משרד התובע הכללי הראשי הודיע כי הציבור יעודכן בהתפתחויות.
"הצעדים המשפטיים הנדרשים יינקטו ללא דיחוי כנגד ניסיון הפרובוקציה הזה, אשר מתעלם מאמונותיהם של מיליוני מוסלמים", כתב שר המשפטים.
בעקבות צווי המעצר, פרסם מגזין Leman הצהרה ברשת X: "הקריקטוריסט רצה לתאר את צדקתם של המוסלמים המדוכאים על ידי תיאור מוסלמי שנהרג על ידי ישראל, והוא מעולם לא התכוון לבזות ערכים דתיים. איננו מקבלים את הסטיגמה שהוטל עלינו, כי אין תיאור של נביאנו. צריך להיות מאוד זדוני כדי לפרש את הקריקטורה בצורה כזו".
