עמית סגל: זמיר החליט אתמול לקדם את גיטלמן, מראשי תנועת אחים לנשק, שהיה חלק ממהלך הסרבנות והודיע ש״לא ישרת בדיקטטורה״. גיטלמן אמור להיות תת אלוף במפקדת זרוע היבשה.
מיליונים על פרסומות באזור מגוריו של טראמפ כדי להשפיע עליו
מאז השבעתו של טראמפ, קבוצות אינטרס שופכות מיליונים על פרסומות בטלוויזיה, כדי שצופה אחד יראה
תחקיר שפורסם בוול סטריט ג'ורנל חושף תופעה יוצאת דופן: מאז שובו של דונלד טראמפ לבית הלבן בינואר 2025, הושקעו מיליוני דולרים בפרסומות טלוויזיה באזור ווסט פאלם ביץ' בפלורידה, כשהמטרה האמיתית היא להגיע לצופה אחד בלבד, הנשיא טראמפ עצמו.
המודעות נעות בין מחמאות ישירות לטראמפ על פעילותו בנושא הגירה ועד תחינות מצד יצרני תרופות המבקשים ממנו לשנות מדיניות מתקופת ביידן. לפי נתוני חברת המעקב AdImpact, למעלה מתריסר קבוצות אינטרסים שונות שילמו כ־2 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה על פרסומות בשוק הטלוויזיה של ווסט פאלם ביץ', שבו נמצא אחוזתו של הנשיא.
המטרה: לייצר תחושת דחיפות ולהשפיע על הנשיא, תוך דילוג מוחלט על הציבור הכללי. האסטרטגיה הזו, שזכתה לכינוי "קהל של אחד", מתמקדת בהרגלי הצפייה הידועים של טראמפ בפוקס ניוז, ניוזמקס ו־CNN.
לפי התחקיר, חלק מהקבוצות אף הזיזו את תקציבי הפרסום שלהן בהתאם למיקומו של טראמפ עצמו, ועברו לפעול בצפון ניו ג'רזי כשהנשיא החל לשהות שם בסופי שבוע. בוושינגטון הבירה, שוק דומה של פרסום ממוקד התפתח בשנים האחרונות - אך לא בעוצמה ובמיקוד המדויקים של פלורידה.
הבית הלבן הגיב לתחקיר ואמר כי "החלטותיו של הנשיא טראמפ מונעות אך ורק מטובת הציבור האמריקאי".
בשורה התחתונה, התחקיר חושף עד כמה רחוקות קבוצות אינטרסים מוכנות ללכת, כדי להגיע לנשיא ארה"ב באופן אישי.
