יובל שדה: חודשה ישיבת הממשלה על התקציב
הכשל בתחבורה הציבורית: תושבי הפריפריה נוסעים כמעט כפול
דו"ח חדש מגלה - ערים בפריפריה מובילות בנסועה שנתית לרכב פרטי בשל מחסור בתחבורה ציבורית
פערי התחבורה בין המרכז לפריפריה מקבלים המחשה דרמטית בנתונים שפרסמה עמותת אור ירוק על נסועה ממוצעת בערים לשנת 2023. הדו"ח חושף כי תושבי הפריפריה נוסעים הרבה יותר ברכביהם לעומת תושבי המרכז, על רקע שירותי תחבורה ציבורית לקויים.
בראש טבלת הנסועה ניצבת רהט עם ממוצע שנתי של 20 אלף ק"מ לרכב פרטי - כמעט כפול מהנתון הנמוך ביותר שנמדד בגבעתיים, שם ממוצע הנסועה עמד על 10.2 אלף ק"מ בלבד. אחריהן מדורגות ערד (19 אלף ק"מ), כפר קאסם (17.8 אלף ק"מ), עראבה ודימונה (17 אלף ק"מ). גם בערים החרדיות והערביות נרשמים נתוני נסועה גבוהים במיוחד - תוצאה ישירה של תלות מוגברת ברכב פרטי.
מנגד, במרכז הארץ נמדדו נתונים נמוכים בהרבה: תל אביב-יפו עם 11.1 אלף ק"מ, גני תקווה עם 11.3 אלף ק"מ ורמת גן עם 10.8 אלף ק"מ. בחמש הערים הגדולות, ירושלים מובילה עם 13.8 אלף ק"מ בממוצע לרכב, ואילו פתח תקווה בתחתית עם 11.7 אלף ק"מ.
עוד עולה מהנתונים כי כלי רכב בבעלות חברות ליסינג נושאים בנטל הנסיעה הכבד ביותר. רכבים חדשים עד גיל שלוש שנמצאים בבעלות חברות החכר נוסעים בממוצע 26.6 אלף ק"מ בשנה - לעומת 16 אלף ק"מ לרכב חדש בבעלות פרטית.
