יובל שדה: חודשה ישיבת הממשלה על התקציב
אחרי הפסקה ארוכה: אלו חברות התעופה שיחזרו לנתב״ג כבר בסוף השבוע
ב-1 באוגוסט צפויות לנחות בנתב״ג לפחות שבע חברות תעופה זרות – ייתכן שבכך יישבר מונופול המחירים הגבוהים של הקיץ |כיום נמכרים כרטיסים לחו״ל במחירים גבוהים כמעט פי 3 מהמחירים לפני המלחמה | כמה חברות, בהן ריינאייר ואיזיג׳ט, דוחות את החזרה לחודשים ארוכים | כל העדכונים והרשימה – בכתבה
עם תחילת אוגוסט, יותר ויותר חברות תעופה זרות מודיעות על חידוש פעילותן לישראל. לוט הפולנית צפויה להיות מהראשונות לשוב לנתב״ג, לצדה גם ארבע מחברות קבוצת לופטהנזה ואייר סיישל. כולן השעו את פעילותן בעקבות פגיעת טיל חות’י בשטח נתב”ג בתחילת מאי או על רקע המתיחות מול איראן.
שובן של החברות עשוי לסמן תפנית גם מבחינת מחירים, שזינקו בחודשים האחרונים לשיאים שלא נראו מאז הקורונה. בינתיים, נוסעים רבים משלמים מאות ואף אלפי דולרים על כרטיסים, בעיקר בחברות ישראליות. זאת, למרות התחייבות שרת התחבורה מירי רגב למנוע ״הפקעות מחירים״. לדבריה - אם החברות ינצלו את המצב היא תפעיל את סמכותה לקבוע תקרת מחירים, מה שכאמור טרם קרה בפועל.
מחירים בשמיים – והתחרות בדרך?
לפי נתוני חברת גוליבר, מחירי הטיסות של החברות הישראליות זינקו עד כמעט פי שלושה. כך, למשל, טיסה לפריז שעלותה עמדה אשתקד על 436 דולר – נמכרת כיום ב-1,173 דולר. גם טיסות לקפריסין קפצו מ-408 דולר ל-692 דולר.
חלק מהחברות כבר חזרו – אחרות מתמהמהות. יונייטד איירליינס שבה לפעול בנתב”ג בשבוע שעבר – והפכה לחברת התעופה האמריקנית הגדולה היחידה שמפעילה קווים לישראל כיום. דלתא צפויה לחזור ב-1 בספטמבר, ואילו אמריקן איירליינס טרם הודיעה על מועד חזרה.
גם אג’יאן היוונית חידשה את קוויה, אך אחרות – בהן איזי ג’ט, אייר אינדיה ואייר קנדה – דחו את חזרתן. איזי ג’ט אף הודיעה כי לא תשוב לפני קיץ 2026.
וויז אייר צפויה לחזור בהדרגה – תחילה ללרנקה ובודפשט ב-8 באוגוסט, ובהמשך ליעדים נוספים במהלך החודש וספטמבר.

בנתב”ג מתכוננים לעומס:
ביולי צפויים לעבור בשדה כ-1.5 מיליון נוסעים, ובאוגוסט כ-1.9 מיליון.
ב-14 באוגוסט תיחנך רחבת בידוק חדשה בטרמינל 3.
ב-3 באוגוסט ישוב לפעול טרמינל 1 בטיסות בינלאומיות.
הרשימה המלאה: חברות תעופה זרות שחוזרות – ומתי
חברות שחוזרות באוגוסט:
LOT (פולין): חידוש טיסות לישראל ב-1 באוגוסט, אייר סיישל: חידוש פעילות ב-1 באוגוסט, לופטהנזה, בריסל איירליינס, אוסטריאן, יורווינגס: חוזרות אחרי 1 באוגוסט, וויז אייר: תחזור ב-8 באוגוסט (לרנקה, בודפשט), ובהמשך לאבו דאבי, לונדון ועוד, יונייטד איירליינס: כבר חזרה לפעילות
חברות שחוזרות מאוחר יותר:
דלתא איירליינס: צפויה לשוב ב-1 בספטמבר, ITA: ביטלה טיסות עד 31 באוגוסט, אייר אינדיה ואייר קנדה: חוזרות רק באוקטובר בריטיש איירווייז, סוויס, ריינאייר: ביטול טיסות עד 25 באוקטובר, איזי ג’ט: לא תשוב לפני מרץ 2026
אם הקצב יימשך, ייתכן שכבר בקרוב נוסעי הקיץ ייהנו לא רק מיותר טיסות אלא גם ממחירים שפויים הרבה יותר.
