מבזקים מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 22°c
חיפה 20°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 23°c
אשדוד 23°c
ט"ו כסלו התשפ"ו | 05.12.2025
תל אביב 23°c
באר שבע 22°c
חיפה 20°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 23°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הרשת העולמית שהואשמה כתומכת ישראל סוגרת סניפים

אחרי שש שנים וניסיון לשנות את החוויה הקולינרית, סטארבקס מודה בכישלון ומפסיקה את הפורמט שוויתר על ישיבה. המותג נערך למודל חדש וחם יותר

הרשת העולמית שהואשמה כתומכת ישראל סוגרת סניפים
קפה צילום: Ideogram

מהלך משמעותי של רשת בתי הקפה סטארבקס: לאחר שש שנות ניסוי, החברה הודיעה כי תסגור את כלל סניפי "האיסוף העצמי" שפתחה ברחבי ארצות הברית, כך דווח בוואלה.

מדובר במהלך דרמטי שמסמן את סוף דרכו של מודל שהושק בניו יורק בשנת 2019, וניסה להציע חוויית רכישה מהירה דרך הזמנה מראש באפליקציה - ללא אפשרות לשהות או ישיבה.

במהלך השנים נפתחו כ-90 סניפים כאלה ברחבי המדינה, בעיקר במוקדים עמוסים כמו מרכזי ערים, שדות תעופה ובתי חולים. חלק מהסניפים כללו אזור מצומצם לאיסוף, ואחרים הסתפקו בחלון שירות בלבד. כעת, לפי הודעת החברה, הפורמט כבר אינו עולה בקנה אחד עם האסטרטגיה שלה, ונתפס כ"קר, תפעולי ומנותק מהחום האנושי שמזוהה עם המותג".

<blat>שאטרסטוק</blat>
קציפת נס קפה – למשקיענים | <blat>שאטרסטוק</blat>

מנכ"ל סטארבקס, בריאן ניקול, התייחס להחלטה בשיחה עם משקיעים, והודה שהפורמט איבד את האלמנטים המרכזיים שמבדלים את סטארבקס ממותגים אחרים. "החום והקשר האנושי הם מרכיב ליבה אצלנו, והם פשוט לא היו שם", אמר. לדבריו, האפליקציה ושירותי ההזמנה הדיגיטליים ממשיכים להעניק נוחות גבוהה גם בסניפים הקלאסיים, ולכן אין צורך להפריד בין חוויית השירות לבין חוויית השהות.

לצד סגירת סניפי האיסוף, סטארבקס מציגה קו עיצובי חדש שיתמקד בתחושת נוחות, עם כיסאות מרופדים, שולחנות רחבים ושקעי חשמל. המטרה היא להחזיר את התחושה הביתית ולמשוך לקוחות לשהות ארוכה יותר. בנוסף, החברה בוחנת מודל חדש של סניפים מוקטנים עם עשרה מושבים בלבד - הראשון שבהם ייפתח בניו יורק.

למרות הנסיונות לחידוש ולשיפור, סטארבקס מתמודדת עם אתגרים משמעותיים. ברבעון האחרון נרשמה ירידה של 2% במכירות הסניפים הפתוחים - זהו הרבעון השישי ברציפות בו ניכרת מגמת ירידה בצפון אמריקה. ובכל זאת, ניקול הביע אופטימיות ואמר כי ניכרים שיפורים בביצועי הרשת, ובהם עלייה במספר הרכישות מצד לקוחות מזדמנים ועלייה של 1% בסכום הממוצע לעסקה.

כעת, כשהחברה נפרדת ממודל האיסוף העצמי, היא מנסה להחזיר את החום ואת השייכות למרכז הבמה - בתקווה להשיב גם את הצמיחה.

קפה

 צבע אדום

art