מבזקים מבזקים +
תל אביב 16°c
באר שבע 19°c
חיפה 18°c
ירושלים 16°c
בית שמש 16°c
בני ברק 16°c
אשדוד 16°c
ט"ו כסלו התשפ"ו | 05.12.2025
תל אביב 16°c
באר שבע 19°c
חיפה 18°c
ירושלים 16°c
בית שמש 16°c
בני ברק 16°c
אשדוד 16°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

צעד נוסף בדרך לרכבת מקריית שמונה ועד אילת: מסילת הגליל אושרה

המסילה החדשה תחבר צפונה למסילת כרמיאל–קריית שמונה, ודרומה למסילת העמק דרך מסילת מנשה, ותאפשר נסיעה רציפה בשדרה המזרחית עד לנתב"ג, ירושלים ובאר שבע

צעד נוסף בדרך לרכבת מקריית שמונה ועד אילת: מסילת הגליל אושרה
רכבת ישראל צילום: רכבת ישראל

צעד ענק לחיבור הצפון למרכז: הוועדה לתשתיות לאומיות (הות"ל) אישרה היום (שני) את קידום תכנית התשתית הלאומית "מסילת הגליל", פרויקט דגל של משרד התחבורה במסגרת תוכנית הענק "מחברים את ישראל".

כמו כן, אושרה החלופה הנבחרת לתוואי מסילת הגליל, הכוללת מסדרון מסילתי באורך של כ־64 קילומטרים שיחבר את טבריה והגליל העליון לרשת המסילות הארצית. 

המסילה החדשה תחבר צפונה למסילת כרמיאל–קריית שמונה, ודרומה למסילת העמק דרך מסילת מנשה, ותאפשר נסיעה רציפה בשדרה המזרחית עד לנתב"ג, ירושלים ובאר שבע, ללא צורך במעבר דרך מסילת החוף במרחב הקריות וחיפה.

רכבת ישראל
רכבת ישראל | רכבת ישראל

"מסילת הגליל" היא פרויקט אסטרטגי מהמשמעותיים בצפון, שיחבר את טבריה ומרחב הגליל המזרחי לרשת הרכבות הארצית לנוסעים ולמטענים, וישדרג את החיבור של יישובי הצפון למוקדי תעסוקה, השכלה, בריאות, מסחר ותיירות במטרופולין חיפה ובכל חלקי הארץ.

בהתאם לתוכנית, תחנות הרכבת של הפרויקט יוקמו באיזורי תעסוקה מרחביים ובמוקדי פיתוח ויאפשרו חיבוריות ונגישות לרשת המסילות הארצית וכן קישוריות לרק"ל נופית במחלף המוביל, ובכך יאפשר להגדיל משמעותית את הנגישות לכל תושבי האיזור.

תוכנית "מחברים את ישראל" הושקה ביוזמת השרה רגב ובשיתוף ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ והיא מקדמת הקמת רשת מסילות רכבת לנוסעים ולמטענים שתצא לפועל באמצעות חברת נתיבי ישראל וחברת רכבת ישראל, באורך של כ-300 קילומטרים מקרית שמונה ועד אילת, כולל הפעלת רכבות מהירות של עד 250 קמ״ש בחלק מהתוואי. החזון הוא לחבר בין כל חלקי המדינה באמצעות רשת תחבורה ציבורית מהירה, ולצמצם פערים בין המרכז לפריפריה. 

מסילת הגליל היא חיבור אסטרטגי משמעותי, שיחזק את הקישוריות בין הגליל לרשת המסילות הארצית. כיום, החיבור התחבורתי בין טבריה למטרופולין חיפה ולמרכז מבוסס בעיקר על רכבים פרטיים הנעים בכבישים עמוסים, תוך יצירת פקקים, זיהום ובלאי תשתיות. פתרון מסילתי ישיר יקצר את זמני הנסיעה וישפר את אמינותה, יגביר את הבטיחות וישחרר תחבורה ציבורית עירונית ואזורית.

התוואי שנבחר יכלול שני מקטעים עיקריים: במקטע הצפוני, חיבור מצומת פוריה (טבריה) צפונה דרך יאלי ומע'אר עד למסילת כרמיאל, כולל מנהור; במקטע הדרומי, חיבור מצומת פוריה מערבה בסמוך לכביש 77, דרך אזור התעשייה קדמת גליל וטורעאן, ועד מחלף המוביל, ומשם דרומה לתחנת כפר יהושע בעמק.

רכבת ישראל תחבורה צפון ירושלים

 צבע אדום

art