יובל שדה: תקציב 2026 שאושר כולל קיצוץ רוחבי של 5% בתקציב של כל משרדי הממשלה. חלק מהמשרדים קיבלו תוספת ולכן לא יסבלו מהקיצוץ. המשרדים שקיבלו תוספת תקציבית כוללים את המשרד לביטחון לאומי, משרד השיכון ומשרד הפנים. תקציב מנהלת תקומה הוחרג מהקיצוץ
מכה קשה לנוסעים: תתכוננו לשבוע וחצי ללא רכבות סדירות
פגיעת רכבת משא במאות מטרים של כבלי חשמל שיתקה את תנועת הרכבות, הצפי לחזרה מלאה לשגרה רק בעוד שבוע וחצי. עומסים כבדים צפויים לנוסעים
ההשבתה החריגה של הרכבת תימשך לפחות שבוע וחצי לאחר שרכבת משא פגעה במאות מטרים של כבלי חשמל, והשביתה את תנועת הנוסעים ברחבי הארץ.
בחדשות 12 פורסם כי על אף שהעבודות לתיקון התקלה נמשכו גם בעיצומה של השבת רח"ל, ברכבת מעריכים כי יידרש זמן ארוך עד לשיקום מלא של המערך.
חשוב לציין כי הקווים מצפון לתל אביב יחזרו אמנם לפעול, אך בתדירות נמוכה שתגרור עומסים כבדים. הקו הישיר בין תל אביב לירושלים יישאר סגור, והנוסעים ייאלצו להחליף רכבת בנתב"ג. לעומת זאת, בקו מבאר שבע לתל אביב תימשך פעילות רכבות. ברכבת מבהירים כי למרות ההערכות המוקדמות לחידוש השירות כבר באמצע השבוע, היקף הפגיעה מחייב עבודות נוספות ויקרות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.
בשטח עצמו עובדים ומנהלים ברכבת ישראל אינם מסתירים את התסכול. לדבריהם, מדובר ב"רשלנות פושעת" שפגעה לא רק בחברה אלא במשק כולו. מהמידע שהגיע ל"חדשות 12" עולה כי רכבת המשא שנסעה מאשדוד לחיפה נשאה ארבעה מדפי גובה ריקים, אך איש לא בדק את גובהם.
חלקים המכונים "תפסנים" נותרו פתוחים והגיעו לגובה החורג מקווי החישמול. ייתכן שגם תנאי מזג האוויר החמים הורידו מעט את גובה הכבלים, מה שהוביל לפגיעה הקשה.
ברכבת ישראל מציינים כי רוב הקווים יפעלו בתקופה הקרובה באופן מצומצם, עם עומס חריג במיוחד בתחנת נתב"ג, המשמשת גם נוסעים בינלאומיים וגם את הקו לירושלים. לנוסעים הומלץ להיעזר באוטובוסים ובאמצעי תחבורה חלופיים עד להשלמת התיקונים.
החקירה לבירור נסיבות המחדל נמשכת, כשבינתיים אלפי נוסעים ברחבי הארץ נאלצים להתמודד עם שיבושים חמורים בלוחות הזמנים של הרכבת.
