וושינגטון: רשות ההגירה והמכס של ארה"ב (ICE) הודיעה על מעצרם של מספר אזרחים אפגנים, שהיגרו לארה"ב על ידי ממשל ביידן במהלך מבצע "ברוכים הבאים לבעלות הברית".
צדיקים בסדום? הבנק התנצל והעובדים לא יוחלפו בבינה מלאכותית
קומרשוול בנק אוף אוסטרליה חזר בו מהחלטה להחליף 45 עובדים בבינה מלאכותית, אחרי מאבק משפטי ולחץ ציבורי. העובדים ישמרו על תפקידם והבנק מתנצל על "טעות בהערכה"
סערה באוסטרליה: הבנק הגדול במדינה, קומרשוול בנק אוף אוסטרליה (CBA), הודיע כי הוא חוזר בו מהחלטתו לפטר 45 עובדים ולהחליפם בבינה מלאכותית. ההחלטה התקבלה לאחר שהבנק ספג לחץ כבד מצד איגוד העובדים המרכזי בענף הפיננסי ואף עמד בפני הליך בבית הדין לעבודה.
לפי דיווח של בלומברג, הבנק טען תחילה כי יישום טכנולוגיית קול רובוטית (Voice Bot) הפחית ב-2,000 את מספר השיחות המגיעות מדי שבוע. אולם האיגוד הציג נתונים הפוכים: נפח השיחות דווקא עלה, מה שחייב את המנהלים להפעיל שעות נוספות ולענות בעצמם לפניות הלקוחות.
בהודעת הבנק נמסר: "התנצלנו בפני העובדים הנוגעים בדבר ומודים שהיינו צריכים לבצע הערכה יסודית יותר של הצרכים. הבדיקה הראשונית לא לקחה בחשבון את כל הגורמים העסקיים הרלוונטיים, ולכן לא היה מקום להכריז על המשרות כעודפות."
העובדים קיבלו אפשרות להישאר בתפקידיהם הנוכחיים, להתמודד על משרות אחרות בבנק – או לפרוש מרצונם עם פיצוי.
מנכ"ל הבנק, מאט קומין, מוביל זה שנים קו של שילוב מתקדם של טכנולוגיה בשירותי הבנקאות באוסטרליה. רק לאחרונה הכריז הבנק על שיתוף פעולה עם OpenAI במטרה לשלב כלים חדשים ללקוחות ולעובדים. עם זאת, המקרה הנוכחי מדגיש את רגישות הנושא ואת החשש הציבורי שה-AI יבוא על חשבון פרנסתם של עובדים אנושיים.
הסערה באוסטרליה משתלבת במגמה עולמית. לפי דו"ח של בלומברג אינטליג’נס, בנקים ברחבי העולם עלולים לקצץ עד 200 אלף משרות בתוך חמש שנים, כאשר בעיקר תפקידים תפעוליים במשרדים האחוריים והבינוניים צפויים להיעלם.
האיגוד הפיננסי כינה את ביטול הפיטורים "ניצחון משמעותי" עבור העובדים, והאשים את הבנק בהעדר שקיפות בקבלת החלטות. נציגי האיגוד אף הצביעו על כך שבמקביל לפיטורים שתוכננו באוסטרליה, הבנק גייס עובדים בתפקידים דומים להודו, מה שלטענתם מוכיח שמדובר בניסיון להוזלת עלויות על גבם של העובדים המקומיים.
