מוטי קסטל: השר קרעי: זה רגע המבחן של כולנו. דרושים איזונים ובלמים לגולם שקם על יוצרו. הממשלה חייבת לקבל החלטה עוד היום: אנחנו לא מקבלים את ההתערבות הבוטה של בג״צ בלב־ליבה של סמכות הממשלה. הסמכות להדיח יועצת משפטית היא סמכות הממשלה בלבד על פי חוק. על הממשלה להדיח סופית ובפועל את היועמ״שית, לחסום את כניסתה למשרדי הממשלה ולמנות לאלתר ממלא מקום. עכשיו. רק אם נגיד לא(!) לפסקי דין מנוגדים לחוק של בג״צ, נוכל להציל את הדמוקרטיה הישראלית.
מחרימים את הטורקים: הצעד המפתיע של נמלי ישראל
כחלק מהחרם הטורקי על ישראל, חתמה חברת נמלי ישראל באמצעות חברת תעבורה ימית חיפה על הסכם חדש עם מספנה בולגרית, לרכישת שתי גוררות מתקדמות בהשקעה כוללת של כ-100 מיליון שקלים
בעקבות ביטול ההסכם עם מספנה טורקית, כחלק מהחרם הטורקי על ישראל, חתמה חברת נמלי ישראל באמצעות חברת תעבורה ימית חיפה על הסכם חדש עם מספנה בולגרית, לרכישת שתי גוררות מתקדמות בהשקעה כוללת של כ-100 מיליון שקלים.
ההסכם הנוכחי נחתם על רקע הצורך הדחוף בחיזוק מערך השירות הימי נוכח הגידול המתמשך בתנועת אוניות הענק הפוקדות את נמלי ישראל.
הגוררות החדשות עתידות להחליף שתיים מבין ארבע הגוררות הוותיקות הפועלות כיום בנמל חיפה. שלב התכנון צפוי להסתיים באוקטובר הקרוב, ולאחריו יחל שלב הייצור במספנה. הגוררות ישמשו את חברת תעבורה ימית בחיפה ויועברו לשימוש לקראת סוף שנת 2026.
מספנת MTG DOLPHIN ממוקמת בעיר וארנה שבבולגריה, ולה ניסיון רב בשיתופי פעולה עם ישראל. הגוררות יצוידו בטכנולוגיית Rotor Tug מהדור החדש ביותר ובכושר משיכה של 85 bollard pull טון, הגבוה ביותר בישראל כיום.
הגוררות החדשות יצטרפו לגוררת החדשה "אלמוג", שהגיעה ארצה בחודש אפריל האחרון וכבר מהווה חלק מצי הגוררות של נמלי אשדוד והדרום. "אלמוג" היא גוררת מדגם VECTRA מהמתקדמים בעולם, בעלת כושר משיכה ודחיפה של 73 bollard pull טון, ונרכשה בעלות של כ-12.5 מיליון אירו.
