מוטי קסטל: השר קרעי: זה רגע המבחן של כולנו. דרושים איזונים ובלמים לגולם שקם על יוצרו. הממשלה חייבת לקבל החלטה עוד היום: אנחנו לא מקבלים את ההתערבות הבוטה של בג״צ בלב־ליבה של סמכות הממשלה. הסמכות להדיח יועצת משפטית היא סמכות הממשלה בלבד על פי חוק. על הממשלה להדיח סופית ובפועל את היועמ״שית, לחסום את כניסתה למשרדי הממשלה ולמנות לאלתר ממלא מקום. עכשיו. רק אם נגיד לא(!) לפסקי דין מנוגדים לחוק של בג״צ, נוכל להציל את הדמוקרטיה הישראלית.
שימו לב: תקנות חדשות בהסעת תלמידים למוסדות החינוך
משרד התחבורה חתם על תקנות חדשות המאפשרות למוניות רגילות להסיע תלמידים, ובפרט תלמידי חינוך מיוחד
משרד התחבורה חתם על תקנות חדשות המאפשרות למוניות רגילות להסיע תלמידים, ובפרט תלמידי חינוך מיוחד. מדובר בתיקון לתקנות התעבורה, שנועד להתאים את הוראות החוק למציאות התפעולית בשטח. התקנות יכנסו לתוקף בימים הקרובים.
כיום, רשויות מקומיות ברחבי הארץ מפעילות אלפי הסעות תלמידים באמצעות מוניות מיוחדות, כאשר חלק גדול מההסעות מיועד לתלמידי חינוך מיוחד.
בשל אופייה של מערכת החינוך המיוחד והעובדה שמוסדות הלימוד פזורים במרחקים גדולים זה מזה, רוב מסלולי ההסעה כוללים בדרך כלל רק שניים או שלושה תלמידים, לעיתים בנסיעה ארוכה ומפוזרת גיאוגרפית. בתנאים אלה, השימוש במוניות נמצא יעיל יותר - הן מבחינה כלכלית והן מבחינת מתן מענה אישי וממוקד יותר למשפחות.
במצב הקיים, תקנות התעבורה קובעות שורה של דרישות טכניות להסעת תלמידים, שנבנו במקור עבור אוטובוסים וכלי רכב גדולים, כגון חובת התקנת פנסי איתות בחלון האחורי של הרכב או הורדת תלמידים מצד הנהג בלבד.
בפועל, דרישות אלו אינן ישימות במונית, שהיא רכב קטן יחסית, בו הנהג יכול לפקח מקרוב על העלייה והירידה מהרכב ואף למצוא חניה מתאימה שמקטינה את הסיכון לתלמידים. לכן, אין צורך להחיל עליה את אותם אמצעי זהירות המתחייבים בכלי רכב גדולים.
בהתאם לכך, התקנות החדשות מעדכנות את ההגדרה של "הסעת תלמידים" כך שדרישות אלה לא יחולו על מונית רגילה. המשמעות היא מתן גמישות רבה יותר להפעלת מערך ההסעות, הקלה על הרשויות המקומיות והורים, ושיפור השירות עבור תלמידי החינוך המיוחד, תוך שמירה על כללי בטיחות מותאמים.
