וושינגטון: רשות ההגירה והמכס של ארה"ב (ICE) הודיעה על מעצרם של מספר אזרחים אפגנים, שהיגרו לארה"ב על ידי ממשל ביידן במהלך מבצע "ברוכים הבאים לבעלות הברית".
הבשורה שתשנה את הנסיעה ותפחית עומסים: זו העיר שתחובר לכביש 6
הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה את תוכנית שדרוג כביש 383, שתכלול מחלפים, מנהרה וגשרים - ותאפשר קישוריות ישירה ובטוחה בין בית שמש, מטה יהודה והשפלה לכביש 6
הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה היום (שני) להפקדה את תוכנית משרד התחבורה וחברת חוצה ישראל (תת"ל 123) לשדרוג והרחבת כביש 383. מדובר בשלב מתקדם בתכנון הפרויקט, שיהפוך את כביש 383 לציר רוחב ראשי ובטיחותי, המהווה חיבור ישיר בין כביש 3 במערב לכביש 38 במזרח.
הפרויקט עתיד לחולל שינוי משמעותי בנגישות ובזרימת התנועה בין אזור בית שמש, מטה יהודה ונפת אשקלון, יקצר את זמן הנסיעה ויאפשר קישוריות ישירה לכביש 6.
במסגרת הפרויקט, ישודרג הכביש הקיים באורך של 20 קילומטרים לכביש דו נתיבי, בעל שני מסלולי נסיעה בכל נתיב, שייצור קישוריות בטוחה, נוחה ויעילה בין יישובי האזור לכביש 6.
כמו כן, יוקם מחלף חדש, ישודרגו הצמתים בכביש ותיבנה מנהרה חדשה באורך של 300 מטרים, בסמוך ליישוב שדות מיכה, וכן יוקמו שני גשרים מעל נחל האלה, מעברים אקולוגיים באזור יער חרובית וניקוז חדשני התואם את תוכנית האב לנחלי שורק-לכיש.

התוכנית נועדה לשדרג את רמת השירות בכביש 383 ולהתאים אותה לגידול הצפוי באוכלוסייה ובתעסוקה באזור בית שמש, קריית גת והמועצות האזוריות הסמוכות עד לשנת היעד 2040.
במסגרת הפרויקט, מתוכננים מחלפים וצמתים מוסדרים, מפרדות בטיחות, שבילי אופניים ותוואי כביש חדש ובטיחותי בהתאם לסטנדרט תכנון ארצי.
התכנון לווה בתהליך תיאום רחב היקף עם כלל הרשויות המקומיות והמשרדים הרלוונטיים, בהם משרד האנרגיה, משרד הביטחון, רשות המים, רשות העתיקות, רשות הניקוז, חברת החשמל, רכבת ישראל ומקורות. התוכנית שמה דגש רב על שמירה על ערכי נוף, שימור עצים, שיקום נחלים ויצירת מעברים אקולוגיים שיבטיחו רציפות אקולוגית ובטיחותית.
הפרויקט צפוי להפחית את העומסים בכבישי הרוחב הקיימים ולחזק את הנגישות של בית שמש והיישובים במרחב לאזור המרכז ולכביש 6.
מדובר בתוכנית רחבת היקף ובעלת משמעות אזורית ולאומית, הצפויה לחולל שינוי משמעותי במערך התחבורה במרחב שבין בית שמש לשפלה, וליצור ציר רוחב מרכזי נוסף בין מערב הארץ למזרחה.
