סוכנות האזרחות וההגירה של ארה"ב מקצרת את תוקף אשרת העבודה למהגרים מ-5 שנים ל-18 חודשים.
הכחדה או הצלחה? טל ברזילי חושף מה באמת צפוי למעצבים בעידן ה-AI
בעידן שבו הבינה המלאכותית משנה את חוקי המשחק ומטשטשת את הגבול בין טכניקה ליצירתיות, טל ברזילי - מהשמות המשפיעים בתעשייה - חושף בראיון מיוחד את האמת על עתיד העיצוב הגרפי, את הפער האמיתי בין גרפיקאי למעצב, ואת הכישורים שמי שלא יאמץ היום, יישאר מאחור עד 2030
טל ברזילי הוא אחד השמות המשפיעים בעולם העיצוב והפרסום בישראל.
לאחר שניהל את הסטודיו של משרד הפרסום הגדול בארץ, מקאן אריקסון, והיה שותף לקמפיינים מהבולטים במשק, הוא עוסק כיום בייעוץ וליווי אסטרטגי למשרדי פרסום ולמותגים מובילים, ומוביל את מגמת העיצוב הגרפי במכללת פרוג, שם הוא מכשיר עשרות מעצבים גרפיים מדי שנה.
תפסנו את טל לשיחה על כוס קפה, על השינויים הדרמטיים שעובר עולם העיצוב, על כניסתה הסוערת של הבינה המלאכותית, על ההבדל האמיתי בין גרפיקאי למעצב, ובעיקר על השאלה שמטרידה את כל מי שנוגע בתחום:
האם מקצוע העיצוב הגרפי בדרך להיכחד עד 2030?
טל, נדמה שהבינה המלאכותית שינתה לחלוטין את עולם העיצוב. מה אתה רואה מהשטח?
"אנחנו באמצע משהו גדול, זה ברור. פעם מעצב היה צריך לדעת תוכנות, לשלוט בטכניקות. היום זה רק הבסיס, לא העיקר. הבינה המלאכותית הפכה את הכול למהיר ונגיש, כל אחד יכול לעצב בקלות במגוון תשתיות, תוכנות או אפליקציות, אבל דווקא זה הדגיש את ההבדל בין מי שיודע ‘להפעיל תוכנה’ לבין מי שיודע לעצב.
הבינה יכולה ליצור גרפיקה, אבל היא לא מבינה אנשים. היא לא מרגישה, לא קולטת ניואנסים, לא מבינה מה מניע את הצופה. וזה בדיוק המקום שבו המעצב האנושי נצרך, ולא נעלם.
אנושיות זה שם המשחק, הבינה לעולם לא תוכל להחליף את החשיבה, ההבנה, והיצירתיות האנושית."
אז בעצם אתה אומר שהמעצב הגרפי לא נעלם - אלא מתחדש?
"נכון, אבל בואו נבהיר משהו קודם. יש הבדל ענקי בין גרפיקאי למעצב. גרפיקאי זה מישהו שיודע לבצע. אתה נותן לו בריף, הוא מוציא לך משהו יפה. וזה נהדר, אבל זה לא מספיק יותר.
מעצב זה מישהו שחושב. הוא שואל למה, בשביל מי, מה אנחנו רוצים להשיג. הוא לא רק יודע לעשות יפה, הוא מבין למה זה צריך להיראות בדיוק ככה. היום מעצב לא יכול להיות רק מבצע טכני. הוא צריך להבין מעבר, איך אנשים חושבים, מה גורם להם ללחוץ או לזכור משהו. זה הרבה יותר מסתם גרפיקה."
לפרטים נוספים על מסלול עיצוב גרפי ב'פרוג' לחצו כאן>>

איך אתה רואה את השוק היום מבחינת הביקוש למעצבים גרפיים?
"יש המון עבודה, אבל פחות אנשי מקצוע אמיתיים.
אני מקבל פניות כל שבוע ממשרדים ומיזמים שמחפשים מעצבים שילוו אותם.
לקוחות כבר לא מחפשים מישהו שיבצע, הם רוצים שותף לחשיבה, מישהו שידע לקחת רעיון ולהפוך אותו לנראות מנצחת. וזה בדיוק ההבדל בין מי שנשאר גרפיקאי, למי שהופך להיות מעצב."
אם היית צריך להגדיר: מהי היכולת הכי חשובה למעצב הגרפי החדש?
"סקרנות. חד משמעית!
אני רואה את זה בסטודנטים שלי כל הזמן. מי שסקרן, שמתנסה, שבודק כל דבר חדש, הוא זה שבסופו של דבר מגיע הכי רחוק.
מעצב שלא לומד כל הזמן פשוט לא ישרוד את העשור הבא.
כל שבוע יש משהו חדש. פיצ'ר חדש, כלי חדש. מי שלא עוקב ולא מתנסה יוצר לעצמו סוג של 'עיכוב התפתחותי' מקצועי. ועד שהוא משלים את הפער, כבר יצאו עוד 20 כלים חדשים. הוא נכנס ללופ שקשה לצאת ממנו.
פעם למדת פוטושופ וזה הספיק. נכנסת לעבוד במשרד פרסום, ידעת שזה מה שתעשה עוד הרבה שנים. אבל היום, כל הזמן יוצאים כלים חדשים שעושים בדקה מה שלקח לך שלוש שעות. כבר אין צורך בלדעת פוטושופ על בוריו, וכבר אין צורך לעבוד שעות עליו. (רק שבוע שעבר יצאה הגרסה החדשה של Nano Banana Pro, של גוגל AI סטודיו, מעצבים שעכשיו לא מתנסים ומשחקים בזה פשוט מפספסים, זה יכול לחסוך כ"כ הרבה!)
אבל זה לא רק תוכנות. מעצב צריך להבין טרנדים, פסיכולוגיה של אנשים, מה גורם להם ללחוץ או לזכור."
שמעו סיפור:
לפני 6 שנים, בסטודיו של מקאן תל אביב, עבדנו על מודעה לדג הזהב של תנובה
עם המסר: "לאנשים שלא אוהבים לחלוק."
זה היה אתגר רציני, לקחת את טראמפ, פוטין וקים ולהראות איך הם היו נראים כתינוקות, מה שלקח בערך שבועיים בפוטושופ כדי להפוך את הרעיון הזה לתמונה אמינה ומשכנעת.
אבל אם היינו צריכים ליצור את זה בעזרת כלי הAI שיש היום, יצירת תמונה כזו הייתה לוקחת אולי 10 דקות.
זה פשוט מטורף לחשוב איך הטכנולוגיה שינתה את חוקי המשחק.
אני רק חושב כמה רעיונות נפסלו רק בגלל שהביצוע היה מורכב מדי ולא משתלם מבחינת זמן העבודה."

אתה מוביל את מגמת העיצוב הגרפי בפרוג. איך השינויים האלה באים לידי ביטוי בלימודים?
"אנחנו בונים את הקורס לפי מה שקורה בעולם האמיתי. אני רואה מה משרדי הפרסום מחפשים, מה חסר להם, ולפי זה אנחנו מדייקים את הסילבוס.
יש המון דגש על דיגיטל, פרסום, מיתוג ובינה מלאכותית. שזה בעצם כל מה שמעצב גרפי צריך כדי לעבוד היום. דבר נוסף שחשוב בפרוג, זו ההכנה לשוק העבודה, הסטודנטים עובדים על פרויקטים אמיתיים, מתנסים מול לקוחות, ומפתחים את היכולת לחשוב, לפתור בעיות ולהוביל תהליך יצירתי שלם.
המטרה שלנו די פשוטה: להוציא לעולם מעצבים שיכולים להשתלב בכל משרד פרסום, סטודיו או עסק."
לפרטים נוספים על מסלול עיצוב גרפי ב'פרוג' לחצו כאן>>
ולסיום, השאלה שממנה כל מי שבתחום חושש: האם באמת ב-2030 כבר לא נצטרך מעצבים גרפיים?
טל מחייך.
"לא רק שנצטרך, אלא נצטרך יותר.
רק שהגדרה של ‘מעצב גרפי’ תיראה אחרת.
המעצב של 2030 ישתמש בבינה המלאכותית ככלי עבודה, לא כתחליף.
הוא יעבוד מהר יותר, מדויק יותר, ויגיע לתוצאות מדהימות.
מי שילמד את זה עכשיו, יהיה שם כשהעולם ימשיך קדימה.
ומי שלא? ממליץ לו לחשוב כבר עכשיו על הסבת מקצוע…
לפני שאנחנו נפרדים, טל מבקש להעביר מסר אחד לדור המעצבים הבא:
"אל תפחדו מהבינה המלאכותית. תפחדו לא להכיר אותה.
היא לא באה להחליף אתכם, היא באה לאתגר אותנו כדי שנהפוך לטובים יותר.
מי שילמד עכשיו לחשוב יצירתי, להבין אנשים ולשלוט בכלים החדשים של העיצוב, יוביל את התעשייה בעשור הקרוב."
ולמי שמרגיש שהגיע הזמן לעלות רמה ולהיכנס לעולם המרתק של העיצוב הגרפי הAI והדיגיטל
מכללת פרוג מחכה לכם בקורס עיצוב גרפי, דיגיטל ו-AI, המסלול שבו מעצבים לומדים לחשוב כמו יוצרים, ליצור כמו מובילים, ולהיות רלוונטיים באמת בעולם החדש של העיצוב.
טל ברזילי
מרצה ומוביל מגמת עיצוב גרפי, דיגיטל ו-AI במכללת פרוג
יועץ קריאייטיב למשרדי פרסום ומותגים מובילים