סוכנות האזרחות וההגירה של ארה"ב מקצרת את תוקף אשרת העבודה למהגרים מ-5 שנים ל-18 חודשים.
אפשר לנשום לרווחה: זה מה שיקרה עם רשתות דור 2 ו-3
משרד התקשורת משנה את המתווה לאחר שהתברר כי מאות אלפי מכשירים עדיין תלויים בטכנולוגיות הישנות והמפעילים מתקשים לעמוד בלוח הזמנים שקבעה המדינה
הרשתות הסלולריות הוותיקות (דור שתיים ושלוש) היו אמורות להפסיק לפעול לחלוטין כבר בינואר אלא שהמציאות בשטח הניבה תמונה מורכבת הרבה יותר. משרד התקשורת קבע כי הסגירה לא תתבצע במועד האחיד שנקבע אלא תתרחש באופן מדורג בהתאם ליכולת החברות ולמצב המנויים.
בפברואר יפנו המפעילים את התדרים הנמוכים לצורך תגבור רשתות הדור החמישי וימשיכו להפעיל את הטכנולוגיות הישנות בתדרים אחרים לצורך שירותי חירום ולצורך המשך פעילות של ציוד ישן שאינו ניתן להחלפה מיידית.
הצעד מגיע לאחר שהמשרד גילה פערים משמעותיים בין התחזיות לבין היישום בפועל. בשוק פועלים עדיין מאות אלפי מכשירים המבוססים אך ורק על דור שתיים ושלוש והשוק הכשר לבדו כולל כחצי מיליון מכשירים שרק חלקם תומכים בדור ארבע.
הדיווחים שהעבירו החברות למשרד התקשורת נמצאו לא עקביים ונוצר קושי לאמוד את מספר המכשירים הבלתי מוכנים למעבר. בנוסף התברר כי שלוש מאות אלף מנויים משתמשים במכשירים שתומכים בדור ארבע אך שיחות החירום שלהם מוקמות בפועל בדור שלוש בלבד.
לצד זאת קיימת תלות רחבה של תשתיות נוספות בתדרים הישנים ובהן מערכות איתוראן מערכות השקיה חיישני תאורה מצלמות אבטחה שערים חשמליים ושעוני מים. בשל כך קבע המשרד כי רשת דור שתיים ייעודית לשיחות חירום תמשיך לפעול עד סוף אלפיים עשרים ושמונה ופתרונות מסוימים יוכלו להמשיך עד סוף אלפיים שלושים בכפוף לאישור. בכך מבקש המשרד למנוע מצב שבו אזרחים ימצאו את עצמם ללא יכולת חיוג למספרי החירום מאה מאחד מאחד ומאה שתיים.
בynet הסבירו כי המתווה המעודכן מפריד בין פינוי התדרים לבין סגירת השירות ומעביר את מרכז הכובד אל החברות עצמן. כל מפעיל יחליט על קצב המעבר בהתאם להיערכות טכנולוגית ולשיקולים עסקיים אך מי שלא יפנה משאבים לרשתות מתקדמות עשוי לספק למנויים חווית שימוש פחות יציבה. במשרד מדגישים כי המידע לגבי איכות הרשתות והתקדמות החברות יפורסם לציבור וכי החל משנת אלפיים עשרים ושש תוגבר האכיפה על עמידה בחובות השירות בדור ארבע וחמש.
לפי מנכ"ל משרד התקשורת אלעד מקדסי ההחלטה התקבלה לאחר שהתברר כי המידע שמסרו החברות אינו תואם את המציאות וכי אין היערכות מספקת לסגירה כוללת בזמן שנקבע. לדבריו המתווה החדש מבטיח רציפות שירות גם בתקופת המעבר ומונע מצב שבו משתמשים ינותקו ללא אזהרה משיחות חירום חיוניות.
