חבר הכנסת אושר שקלים מהליכוד מקדם הצעת חוק חדשה, לפיה הממשלה תוכל לשלול הטבות מבכירים במערכת הפוליטית במידה והתבטאו נגד צה"ל, משרתיו או קראו לחרם על המדינה.
'והקימותי' שבר שיא בעולם היהודי וגייס יותר מ- 41 מיליון ₪
קמפיין 'והקימותי' לביסוס 'אם הישיבות' רשם היסטוריה עולמית: בתוך 72 שעות בלבד גויס סכום עתק של 41,357,797 ₪ • עוד מהנתונים במספרים: 24,165 תורמים, 1,711 ש"ח – גובה תרומה ממוצעת, 72 שעות בלבד של קמפיין ו-0 שקלים בהכפלות
קמפיין גיוס הכספים 'והקימותי', שהוקם להצלתה והמשך קיומה של אם הישיבות בראשות ראש הישיבה הגאון רבי שמואל מרקוביץ’, רשם סכום גיוס חסר תקדים של 41,357,797 ש"ח (ארבעים ואחד מיליון שלוש מאות חמישים ושבעה אלף שבע מאות תשעים ושבעה שקלים!). התוצאה הזו, שלא נראתה מעולם ללא תרומות מצ׳ינג או פילנתרופים גדולים, הפכה את הקמפיין לאבן דרך היסטורית.
לצד הסכום האסטרונומי עמדו 24,165 תורמים, שנשאו יחד את דגל הישיבה. ממוצע התרומה - 1,711 שקלים - מעיד על הירתמות חסרת תקדים ותחושת שייכות אמיתית שהחלה עוד במעמד ההיסטורי שנערך ביום ראשון באולמי די סיטי שבמעלה אדומים, בהשתתפות אלפי בני תשחורת, כשלא נותרה פינה בה ניתן היה עוד להיכנס למתחם וכמות המשתתפים הייתה כפולה מהמצופה ומהמספר שנערכו לו.
אחרי ההתחייבויות במעמד הענק במעלה אדומים, עיקר המאמץ נרשם בין יום שלישי לליל שישי, כאשר החל גיוס הכספים בפועל. במשך 72 שעות, עשרות אלפי התורמים הצליחו לעשות יחד את ההיסטוריה עם קביעת שיא עולמי חדש.
בשעת ערב של ליל שישי, כשהקמפיין חצה את רף ארבעים מיליון שקלים. מאות בחורים פרצו בריקודים מחוץ למבנה הישיבה ורגעים ארוכים של התעלות שטפו את המקום. למרות ההישג, הקמפיין לא עצר והסכום המשיך לטפס עד הנעילה, אז התקבל הנתון של 41,359,091 ₪, שכבר מסווג אצל המארגנים כ"נס גלוי".
בחצות הלילה נערך באולמי ארמונות חן אירוע סיום חגיגי, במהלכו הוענק לראש הישיבה הגר"ש מרקוביץ' ההמחאה הענקית עם הסכום הסופי על ידי מנהלי קמפיין הגיוס.
הקמפיין פרץ גם את גבולות הרשת. לפי נתוני גוגל טרנדס הביטוי 'והקימותי' המריא לראש רשימות החיפוש בישראל והפך לאחד המונחים המבוקשים ביותר ביממה האחרונה. בעידן של ריבוי מסרים, הצליחה קריאה אחת - "והקימותי" - לייצר הד ציבורי עצום, גם בקרב מי שלא קיבל את הקישור הישיר לתרומה.
המבצע כולו הגיע לאחר פסיקת הבורר דוד חשין, שהותירה את הישיבה בטלטלה עמוקה. החלטת ראש הישיבה להקים ועד הצלה הציתה גל התגייסות שהלך והתרחב עד לרגע שבו הפכו המספרים הגדולים למציאות שאיש לא חלם עליה קודם לכן.

בוועד ההצלה הודו לכל השותפים שהובילו את הקמפיין: למשרד בלומנטל חדד על המעטפת והליווי האסטרטגי, לחברת קוזמאצ' מנהלת גיוס הכספים, לחברת קאפ על ניהול המערך הטכנולוגי, למשרד הפרסום בקטע אחר על הובלת הקמפיין, לחברת ההפקות בולדוזר של מוטי בוקצ’ין על הפקת אירועי הענק ולחברת ההפקות YT בניהולו של יצחק טומבק.
"הנתונים מוכיחים כי יש כאן ציבור שמגן על ביתו הרוחני. ברגעי מבחן, הלב היהודי פועם. לפעמים גם ארבעים ואחד מיליון שלוש מאות חמישים ושבעה אלף שבע מאות תשעים ושבעה שקלים אינם מספר. הם הצהרה", אמרו בוועד ההצלה עם סיום המגבית ההיסטורית.

