איתי בלומנטל: הערב אנחנו מפרסמים את ממצאי התחקיר הצה"לי מהפגיעה בטנק מרכבה סימן 4 סמוך לרכס עלי טאהר בדרום לבנון, אירוע שבו נהרגו ארבעה לוחמים מצוות מפקד גדוד 52 של השריון: מפקד הגדוד סא"ל דור בן שמחון, התותחן (מפקד טנק בהכשרתו) סמ"ר נוה חבשוש, הטען סמ"ר יואב קליין והנהג סמ"ר ליאב כבביה זיכרונם לברכה. מהתחקיר שנערך בימים האחרונים באוגדה 36 ובחיל השריון, התברר שרחפן נפץ של חיזבאללה עם חימוש נ"ט – כנראה RPG, פגע ישירות במיכל הדלק של הטנק בחלקו האחורי ומצד שמאל. הפגיעה במיכל הדלק, הובילה לפיצוץ אדיר בתובה, ולחדירת חימוש דרך מיכל הדלק לתוך תא הלוחמים. בחיל השריון ממשיכים לתחקר את האירוע, בין היתר את מערכת ההגנה מסוג מעיל רוח, במטרה לשפר את ההגנה של טנק המרכבה סימן 4 שנחשב לאחד מטנקי המערכה המתקדמים ביותר בעולם
בן גביר חתם: ייאסר שימוש בבואש ובגז לפיזור הפגנות
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר חתם על תקנות חדשות האוסרות שימוש בבואש ובגז מדמיע לצורך פיזור הפגנות. לדבריו, המהלך נועד להבטיח אכיפה שוויונית והוגנת, לאחר שלטענתו במשך שנים הופעלו אמצעים אלו באופן שפגע בעיקר בחרדים וביוצאי אתיופיה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר חתם היום (ראשון) על התקנות האוסרות על שימוש באמצעי “בואש” ובגז מדמיע לצורך פיזור הפגנות.
על פי הודעת השר, מדובר במהלך שנועד לשנות את מדיניות האכיפה בהפגנות ולהבטיח יחס שוויוני והוגן לכלל האזרחים, תוך צמצום השימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

בלשכת השר ציינו כי ההחלטה התקבלה, בין היתר, בעקבות טענות שנשמעו לאורך השנים שלפיהן אמצעים אלו הופעלו באופן שפגע בעיקר באוכלוסיות מוחלשות, ובהן הציבור החרדי, יוצאי אתיופיה וציבורים נוספים.
לדברי השר, התקנות החדשות מבטאות שינוי במדיניות האכיפה ומטרתן למנוע שימוש באמצעים אלו במסגרת פיזור הפגנות בעתיד.
המהלך מגיע בתקופה שבה אופן הטיפול המשטרתי בהפגנות, ובפרט בהפגנות במגזר החרדי, עמד במוקד הדיון הציבורי בעקבות שורת אירועים שעוררו ביקורת חריפה.
