גדול מנציחי השואה: זקן האדמו"רים הרבי מקאליב זצ"ל איננו

ברוך דיין האמת: מירושלים מגיעה הבשורה הקשה על הסתלקותו של זקן האדמו"רים בדורנו הגאון הצדיק רבי מנחם מנדל טאוב האדמו"ר מקאליב זצ"ל בן 96 היה בפטירתו • הנהיג את קהילתו ביד רמה ורבים נהרו לעריכת השולחנות הטהורים

ברוך דיין האמת 28.4.2019 | 12:46

מנחם הלוי

אבל כבד בעולם החסידות: מירושלים מגיעה הידיעה המרה על הסתלקותו של זקן האדמו"רים בדורנו הגאון הצדיק רבי מנחם מנדל טאוב האדמו"ר מקאליב זצ"ל בגיל 96. 

האדמו"ר זצ"ל שנחלש באחרונה מיעט לצאת מביתו לתפילות ולטישים, הבוקר (ראשון) הדרדר מצבו ואיבד את ההכרה כוחות הצלה של מד"א ואיחוד הצלה שהוזעקו לבית הרבי ברחוב חנה ביצעו בו פעולות החייאה ממושכות והוא השיב את נשמתו ליוצרה. 

מתולדותיו של הרבי זצ"ל שהיה לגדול מנציחי השואה בעשרות השנים האחרונות, הרבי שניצל מגיא ההריגה באוושוויץ לאחר שסבל ייסורים קשים ומרים והתעללות מצד הגרמנים ומנגלה ניצל בגבורה עיליאית. 

הרבי זצ"ל סיפר בעבר: "כמה שעות לפני שיכולנו לצאת לחירות, לקחו הרבה יהודים וזרקו אותם לאש. זעקתי 'שמע ישראל' ואמרתי: ריבונו של עולם, זה חלילה וחס ה'שמע ישראל' האחרון. עוד מעט אני אהיה עם כל המשפחה בשמים. אם תיתן לי חיים – הרי שבעזרת ה' אני מבטיח לך שאגיד 'שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד' במחיצת אנשים חיים".

מאז בכל מקום היה אומר 'שמע ישראל' לזכרם של קדושי השואה והקים עשרות כוללים ברחבי הארץ לצד מיזמים של 'בר בי רב דחד יומא' שיעורים שנמסרו ביום שכולו תורה שנמסרים עד היום בכל יום העצמאות במדינת ישראל. 

הרבי מקאליב נולד במרגיטה שבטרנסילבניה כדור שישי לאדמו"ר רבי יצחק אייזיק מקאליב זיע"א. לאחר השואה נישא לרעייתו מרת חנה שרה שפרה טאוב ע"ה עמה התארס קודם השואה הרבנית הייתה בתו של האדמו"ר רבי פנחס שפירא מקעכניא זיע"א והוא פגש אותה שוב בשוודיה אחר השואה האיומה.

ברבות השנים עלה הרבי לארץ הקודש והקים את קרית חסידי קאליב בראשון לציון שם בנה מוסדות וישיבה, בהמשך עבר לבני ברק, שם הקים את מרכז חסידות קאליב תחילה ברחוב חגי ולאחר מכן ברחוב השומר שם הנהיג את קהל עדתו בעריכת השולחנות ובמסירת שיעורים. 

בשנת תשס"ב חנך ברחוב חנה בשיכון חב"ד בירושלים את בית מדרשו החדש ועבר להתגורר בירושלים שם המשיך להנהיג את החסידות.

הרבי היה מקובל על כל האדמו"רים והחוגים והיה תמיד משמש כאורח כבוד בכינוסים ובטישים. 

רק בתקופה האחרונה לפני הבחירות הגיע להשתתף במסירות נפש בכינוס האדמו"רים של אגודת ישראל בבנייני האומה בירושלים. 

האדמו"ר זכה להותיר אחריו את נכדו הרה"צ רבי ישראל מרדכי הורוביץ ראש הכוללים בקאליב שימשיך את המפעל הגדול של סבו ויוכתר כאדמו"ר מקאליב. 

מסע הלווית האדמו"ר מקאליב זצ"ל בשעה 16:30 אחה"צ מבית מדרשו ברחוב חנה ותעבור דרך בית המדרש הגדול בקרית בעלזא לחלקת הרבנים בהר המנוחות, שם ייטמן סמוך ונראה לציון המהר"א מבעלזא זי"ע.

וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום