השכונה החדשה שמסעירה את הקואליציה בבית שמש

הקואליציה העירונית בעיר בית שמש סוערת לאחר שבכיר הליכוד בעיר מתריע כי הוא יעצור את המשך הבנייה בגלל שכונה חרדית

חדשות בארץ 24.5.2019 | 00:01

נתי שוחט, פלאש 90

 

הסערה סביב צביונה של השכונה החדשה נווה שמיר בבית שמש מצליח להסעיר בימים האחרונים את הקואליציה העירונית בעיר לאחר שבכיר הליכוד בעיר מתריע כי הוא יעצור את המשך הבנייה ביתר שכונות העיר.

תחילה מעט רקע: הסיפור החל מיד בתום הבחירות לאחר שהתברר תוצאות הגרלות במכרזי מחיר למשתכן בשכונת רמת בית שמש ה׳ שכונת נווה שמיר הופתעו לגלות שרוב הזוכים הם חרדים עליזה בלוך, ראש העיר הנבחרת הודיעה כי השכונה הנבנת לא תהיה לציבור החרדי בשום מחיר ואף עשתה כנס זוכים לשכנע את הזוכים החרדים לוותר על הזכיה והצהירה שהשכונה תהיה לא לחרדים אלא לציבור הכללי שיתואם במבחנים ובמוסדות. וזאת בהסתמך על הסכם שחתם אבוטבול שהשכונה תהיה ציונית.

במפלגות החרדיות שתקו לנוכח דבריה של בלוך כאשר מתוכם אמרו כי מדובר בדברים כלפי חוץ אך בפועל השכונה תהיה חרדית לגמרי ותותאם לציבור החרדי כי התוצאות של הזכיות יקבעו את המציאות בפועל אלא שכעת מציב בכיר הקואליציה ונציג הליכוד בעיר אולטימטום בפני ראש העיר בלוך ,שאמור לשנות את השיח בעיר.

בראיון שהעניק לאתר המקומי ׳שמשנט׳ אומר שלום אדרעי כי "אם אין נווה שמיר אין גם בניה בשום מקום אחר בעיר", לדבריו, ״אם הנוסחה הזו לא תעבוד, לא תיבנה שים דירה נוספת בעיר מעבר למשה הומלך בה עד כה".

אדרעי שמקושר גם לצמרת הליכוד הארצית, מגלגל את האחריות לידיה של בלוך ומציין כי ״נווה משמיר צביה רק קצב הניסיון לשנו לאזן דמוגרפית, וכשלא מתחילים את הבניה שם, אין מקום בכלל לחשוב על עתיד העיר״, תוך שהוא דורש להתחיל את הבנייה לציבור הכללי בשכונת נווה שמיר.

מנגד, הקרב מחריף כאשר הבוקר פורסם מכתב של רב מרכזי בעיר בית שמש הגר״נ קופשיץ, שמבהיר כי השכונה תהיה חרדית ובמכתב מיוחד כתב ״שמחתי באומרים לי על התאגדות אברכים מהציבור הרוכשים בשכונת רמת ה' בעירינו' אשר מטרתם להעמיד צרכי הדת אף בשכונה זו על תילם כפי הצורך בשכונה של חרדים לדבר ה' וכבר עתה רוב מובהק של הרוכשים הם מהציבור החרדים - שכונה זו תהי לנוה של תורה ויראת שמים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום