חשיפה: במקום מועצת האדמו"רים יתכנסו לדיון חשאי

המשבר במשא ומתן והתעקשות ליברמן: חלק מחברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל יגיעו היום לדיון חירום בבית אחד מהאדמו"רים בירושלים

חרדים 26.5.2019 | 10:57

כינוס מועצת גדולי התורה צילום: ארי קלמן

 

המשבר במשא ומתן הקואליציוני והקרב על חוק הגיוס: לאחר שנעשו תיאומים לכינוס מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל מספר פעמים ומאחר שהדבר לא הצלח שכן כמה מהאדמורים לא יכולים להשתתף בישיבה - מחלק מהאדמו"רים יתכנסו היום לדיון חשאי בבית אחד מהאדמו"רים בירושלים. 

מהפרטים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי חלק מהאדמו"רים החברים במועצת גדולי התורה יתכנסו בשעות הצהריים בירושלים כדי לדון בחוק הגיוס שנמצא על הפרק ומעכב את הרכבת הממשלה בשל התעקשותו של אביגדור ליברמן. 

מדובר בישיבה אותו ארגן מזכיר המועצת הרב יעקב ולצר ובו צפויים להשתתף בין היתר האדמו"רים מבעלזא, ויז'ניץ, צאנז, באיאן, סלונים וביאלא, ובו ידונו בהצעת הפשרה שהציגו בליכוד לפתור את משבר חוק הגיוס.

הישיבה מגיעה לאחר שבשבועיים האחרונים קיים מזכיר המועצת ולצר סבב התייעצויות בין בלי גדולי התורה אך כנראה שלא הצליח להגיע לדעה אחידה ומשכך הוא מכנס את חלק מהאדמו"רים כדי לדון בנוסח הפשרה.

בנוסף, בימים האחרונים עלה אפשרות כי החרדים יכנסו לקואליציה למרות הקשיים בחוק הגיוס שכן הסנקציות יפעלו אך ורק בעוד שש שנים וכי יהיה ניתן לתקן את הטבלה במשך הקדנציה אך הרבה כי האדמו"רים צפויים לשלול את האפשרות ולהתעקש על חוק גיוס שישיבו את רצונם בתמורה לכניסה לקואליציה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום