החולה ניצח את הבירוקרטיה הישראלית וקיבל עשרות אלפים

המאבק בבעיות הנפשיות קשה מספיק, לא צריך להכפיל את הקושי • מהיום מתמקדים במאבק במחלה ומותירים את המלחמה למיצוי הזכויות מול הביטוח לאומי למקצוענים

כלכלי 4.7.2019 | 14:15

pixabay

אולי זה היה הלחץ אולי המצב הביטחוני המתוח הנסיבות שהובילו להתפרצותה של המחלה לא היו ברורות דיין. האבחנה של הפסיכיאטר הייתה חדה ובהירה: אהרן עליך לטפל בהקדם בבעיה הנפשית שלך. יש היום מנעד רחב של טיפולים שיכולים לעזור לך לשפר את המצב שלך. שהוא מביט לאהרון בעיניים הוא משמיע את משפט התקווה 'אם תקפיד על הטיפול התרופתי הנכון אתה תצא מחוזק מהתקופה האפלה והשחורה ששקעת בה'.

השיחה עם הפסיכיאטר הייתה אות הסיום של תקופה ארוכה וקשה שבמהלכה אהרון שקע בדיכאון. הוא הפסיק לעבוד הפסיק לעשות הרבה דברים שאהב ובעיקר החיוך שהיה סימן ההיכר שלו נעלם ואת מקומו תפסה ארשת פנים עצובה. העיניים ששידרו שמחה ואור, העבירו מסר של חושך וחוסר תקווה.

לאחר שיצא מהרופא התקשר אהרון לאשתו וסיפר לה על האבחנה של הרופא. 'ביחד ננצח את המחלה' היא אמרה לו בקול מעודד. שעה קלה לאחר מכן מקבל אהרון טלפון מהבנק. המסר ברור אם לא תכניס משכורות לא נוכל לתת לך אשראי נוסף. בכדי להתמודד עם הקושי הכלכלי החליט אהרון להגיש בקשה לביטוח לאומי שיכיר במצבו ויעניק לו קצבה שתאפשר לו לשרוד את התקופה הקשה.

תוך מספר שבועות גילה אהרון, שהמאבק במחלה הוא רק חלק מהקושי שעמו הוא עליו להתמודד. נגזר עליו גם להתמודד עם המאבק להכרה בזכויותיו מול פקידי הביטוח לאומי. הדרישות המסמכים והלך שוב ולך, כל אלו התישו אותו כמעט לחלוטין. אשתו שנאלצה לעבוד שעות ארוכות לא הייתה יכולה למלא את מקומו בתור לביטוח לאומי. את צערה תינתה בפני חברתה לעבודה. החברה סיפרה לה על קרוב משפחתה שעבר משבר דומה ופנה ל'שלכם מיצוי זכויות רפואיות'. המקצועניים של 'שלכם'  פשוט הורידו ממנו את כל העול של הטפסים והבירוקרטיה וסידרו לו קצבה שעזרה להם לצלוח את התקופה שהוא לא עבד.

הפיצוי מביטוח לאומי בדין נכות נפשית • קרדיט: יח"צ

לאחר ששמע מאשתו את הסיפור, יצר אהרון קשר עם מומחי 'שלכם'. אלו הצליחו להסדיר עבורו תשלום של קצבה חודשית בסכום של כ-4,500 שקל בנוסף להחזר כספי בשיעור של 56,863 אלף שקלים.

אם גם אתם נחשפתם לסיפורו של בן משפחה חבר או מכר, שחלילה חלה במחלה קשה, ומתמודד עם סבל כפול של מאבק במחלה ומאבק למיצוי זכיותיו, תפנו אותם אלינו  והמומחים של 'שלכם'  יחסכו לו את המאבק המיותר בבירוקרטיה של הביטוח לאומי. 

רוצים לדעת עוד על האפשרויות למיצוי זכויותיכם?
נשמח לתת את כל הפרטים בטלפון 072-371-3464

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום