מבוכה ל'כחול לבן': היועץ הבכיר נגד ישראל

אתר וויקיליקס חושף התכתבויות של היועץ האמריקני החדש ל'כחול לבן' שנבחר על ידי בני גנץ בעצמו, מהן עולה כי הוא לא ממש מחבב את ישראל | ב'כחול לבן' משדרים רוגע נוכח הממצאים

פוליטי 11.7.2019 | 07:50

"רעשי רקע ורכילויות לא רלוונטיות" בני גנץ בישיבת סיעתו בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 

במפלגת 'כחול לבן' ממשיכים להביך את עצמם, לאחר החיכוכים הפנימיים חרף ההכחשות - בין יאיר לפיד לבוגי יעלון, 'ישראל היום' מדווח הבוקר (חמישי) כי היועץ היהודי האמריקני ג'ואל בננסון שנבחר בקפידה על ידי היו"ר בני גנץ לייעץ לו בקמפיין הבחירות, התבטא בעבר כשיעץ למועמדות הדמוקרטית לנשיאות הילרי קלינטון שלא לדבר על היחסים עם ישראל בפומבי.

הדברים עולים מתוך תכתובות מייל שפרסם האתר 'וויקיליקס', בו נחשף כי היועץ של 'כחול לבן' יעץ לקלינטון בבחירות 2016 שתדבר על ישראל "רק בפני תורמים" פוטנציאליים. בהתכתבות עם קבוצת יועצים באותן הבחירות תהה בננסון, "למה אנחנו קוראים לישראל באירועים פומביים עכשיו? הבוחרים היחידים המעלים את מדיניות החוץ הם בכלל מצביעים רפובליקנים".

בנוסף מדווח ב'ישראל היום' כי לבננסון מיוחסות אמירות אנטי ישראליות בהזדמנויות שונות בעברו ולא זו בלבד, הוא ייעץ ללא מעט פוליטיקאים דמוקרטים שתמכו בהסכם הגרעין עם איראן שהתווה הנשיא לשעבר ברק חוסיין אובמה, שגם את שתי מערכות הבחירות שלו לנשיאות ארה"ב ניהל בהצלחה והוביל לניצחונו.

העובדות הללו, לא רק שעשויים להזיק ל'כחול לבן' בקרב המצביע הפטריוט הישראלי, אלא גם להעיב על יחסיו עם הבית הלבן בו יושב נשיא רפובליקני תומך ישראל מובהק - דונלד טראמפ שהתנגד וביטל את הסכם הגרעין עם איראן.

יתירה מכך, בננסון ששימש כאמור כאסטרטג והסוקר הראשי של הילרי קלינטון בבחירות מול טראמפ ב-2016, התבטא באחד מכנסי הבחירות בזלזול כלפי טראמפ באומרו, "אין לו שום תקווה לניצחון".

ב'כחול לבן' כרגיל מראים לפחות כלפי חוץ, כי הם אינם נרעשים ונרגשים מן הממצאים שהתקשורת מפרסמת למגינת לבם, ומסרו בתגובה: "אנו נחושים להחליף את שלטון נתניהו ולפעול למען אזרחי מדינת ישראל. רעשי רקע ורכילויות לא רלוונטיות מתוך מערכות בחירות במדינות זרות לא יעצרו אותנו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום