התכוננו: שרב נדיר מסוגו ישרור ברוב אזורי הארץ

היום הכי חם בשנה בשעות הקרובות יחל שרב כבד ברוב אזורי הארץ ועומסי חום קיצוניים • משרד הבריאות: להימנע ככל האפשר מחשיפה לחום ולשמש• 'בחדרי' עם כל מה שאתם צריכים לדעת • וגם: רשימת הערים והיישובים בהן ישרור עומס חום קיצוני

מזג האוויר 17.7.2019 | 09:19

שרב, ארכיון | גרשון אלינסון, פלאש 90

היום (רביעי) יגיע מזג האוויר לשיא של כל השנה, ושרב נדיר מסוגו ישרור ברוב אזורי הארץ. החל משעות הבוקר צפויות טמפרטורות גבוהות במיוחד שיגיעו לכ-40 מעלות בכל רחבי הארץ. 

עומס חום קיצוני צפוי בערים וביישובים הבאים: תל אביב, קצרין, טבריה, נצרת, עפולה, בית שאן, לוד, אשדוד, עין גדי, באר שבע ואילת. כך על פי השירות המטאורולוגי.

כמו כן, צפוי עומס חום כבד בחיפה ומצפה רמון. בירושלים ובצפת צפוי להיות עומס חום בינוני.

מידות החום הצפויות היום והלילה:

ירושלים מ-27 מעלות ביום ועד 22 מעלות בלילה.

תל אביב מ- 39 מעלות ביום עד 26 הלילה.

חיפה 36 היום עד 24 הלילה.

צפת 24-35; קצרין23-38.

טבריה 26-44 נצרת 23-37.

עפולה 23-41; בית שאן 26-44.

לוד 26-41; אשדוד 27-36.

עין גדי 31-46.

באר שבע 24-42.

מצפה רמון 23-40.

ילת 29-43.

מחר תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות, והן ישובו להיות רגילות בעונה.

במשרד הבריאות מזהירים מפני גל החום וקוראים לציבור הרחב, ובפרט לאוכלוסיית הקשישים ולחולים במחלות כרוניות, להימנע ככל האפשר מחשיפה לחום ולשמש וממאמץ גופני שאינו הכרחי, להקפיד לשתות מים ולהימצא ככל האפשר במקומות ממוזגים.

גם במד"א ערוכים לקראת מזג האוויר החם. "אני פונה לציבור להישמע להמלצות מגן דוד אדום, ולעשות כל שביכולתו על מנת להימנע מפגיעות החום הכבד", אמר מנכ"ל מד"א, אלי בין. "יש לשים לב בעיקר לאוכלוסיות הפגיעות, בהן קשישים, תינוקות, ילדים ומוגבלים, ולוודא שהם מוגנים מהחום ושותים את הכמות הנדרשת על מנת שלא להתייבש". 

עוד הוסיף בין: "אני קורא לכל מי שמסיע ילדים בכל השנה בכלל, ובימי הקיץ החמים בפרט, לעשות כל דבר שרק ניתן על מנת לוודא שלא נשארו חלילה ילדים ותינוקות ברכב. בנוסף, אני מבקש מכל אחד ואחת להסתכל על רכבים חונים, כי מבט אחד יכול להציל חיים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום