5 מיליארד דולר: קנס עתק לרשת החברתית

נציבות הסחר הפדרלית הודיעה היום כי קנסה את חברת הענק פייסבוק בסכום עתק של חמישה מיליארד דולרים - בגין שימוש לרעה בפרטיהם של המשתמשים • מארק צוקרברג: "יש לנו אחריות להגן על הפרטיות של האנשים"

טכנולוגיה 25.7.2019 | 13:14

pixabay

נציבות הסחר הפדרלית הודיעה אתמול (רביעי) על קנס של 5 מיליארד דולר שתשלם הרשת החברתית פייסבוק. היא גם החליטה לפתוח בחקירה כדי לברר כיצד דלפו פרטיהם האישיים של משתמשים. זהו הקנס הגדול ביותר בהיסטוריה של נציבות הסחר הפדרלית. אבל אל תמהרו לרחם על פייסבוק, כי זה בדיוק ההכנסות של הרשת החברתית הענקית רק בחודש אחד.

הקנס מגיע על רקע קריאות הולכות וגוברות מצד בכירים בוושינגטון שדורשים שקיפות ואחריות רבה יותר מצד חברות טכנולוגיה, בהדגשת החשיבות של שמירת מידע אישי שמנוצל על ידי גורמים שונים לצרכים פוליטיים, עסקיים ולטובת מטרות נוספות.

פייסבוק הסכימה להסדר, לאחר שנים שבהן שלטה מדיניות של עמימות מצד החברה בנוגע לנוהלי הפרטיות שלה בעניין חשיפת פרטיהם של 87 מיליון משתמשים. פייסבוק עברה על החוק בכך שהשתמשה לרעה במספרי טלפון שקבלה ממשתמשים למטרות אבטחת חשבונם אותם היא העבירה בלא רשות לחברות פרסום שמצדן שלחו פרסומות למשתמשי הפייסבוק. בנוסף החברה הונתה לכאורה "עשרות מיליוני משתמשים" בכך שנתנה גישה לתוכנה לזיהוי פנים של משתמשים.

בעלי ומייסד פייסבוק - מארק צוקרברג, הגיב על הקנס הגדול שהושת על החברה שלו ואמר כי "סיכמנו לשלם קנס היסטורי, אך חשוב עוד יותר, אנו הולכים לבצע שינויים מבניים גדולים באופן בו אנו מנהלים את החברה הזו. יש לנו אחריות להגן על הפרטיות של האנשים. אנו כבר עובדים קשה כדי לעמוד באחריות הזו, אך כעת אנו הולכים לקבוע סטנדרט חדש לחלוטין לתעשייה שלנו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום