אמזון משלמת ללקוחותיה כדי לעקוב אחריהם

"הסייעת של אמזון" תספק מחירים למוצרים שנבדקו ברשתות שיווק אחרות - בתמורה היא תעקוב אחר הרגלי הגלישה והקנייה של המשתמש

טכנולוגיה 25.7.2019 | 13:10

ויקיפדיה

במהלך ה-Prime Day שהתקיים בשבוע שעבר, אמזון הציעה ללקוחותיה הצעה מפתה: קבלו מאיתנו הנחה של 10$ ותנו לנו לעקוב אחריכם ברשת.

ההטבה היא עבור התקנות חדשות של סרגל ההרחבה "הסייעת של אמזון" (Amazon Assistant), כלי עזר לקניות אותם יכולים להוסיף המשתמשים לדפדפן שלהם. כלי העזר בעצם מספק לגולשים מחירים עבור מוצרים שהם בודקים ברשתות שיווק דוגמת וולמארט (Walmart.com) וטארגט (Target.com).

במטרה שהסייעת תבצע את תפקידה נאמנה, עליה להיות בעלת גישה לפעילות האונליין של הגולשים, כולל קישורים ותוכן בו הם צפו. החלק אליו כדאי לשים לב הוא כי החברה יכולה להשתמש במידע במטרה לשפר את השיווק, המוצרים והשירותים שדווקא אינם קשורים לכלי עצמו.

למעשה מדובר במתן כח שיווקי גדול לאמזון בדומה לחברות טכנולוגיה אחרות אשר משתמשות בשירותים שלהם ללא תשלום. במקרה זה, אמזון למעשה מקבלת מידע פנימי על ההתנהגות של הצרכנים בעזרתו תוכל להתמודד עם כל תחרות קמעונאית.

אמזון מצידה מעדכנת כי תעקוב רק כאשר כלי המעקב במצב "פעיל". אך לא ניתן להתעלם מהכוח העצום אשר נותנים לה בעת התקנת כלי מסוג זה.

אמיר כרמי, מנהל הטכנולוגיות בחברת אבטחת המידע ESET ישראל, מוסר כי: "אם נסתכל על הסכם השימוש של אמזון עבור הסייעת שלהם, ניתן להבין כי 7 מיליון משתמשים של הסייעת נותנים לחברה כוח עצום. אמזון מצהירה כי תעקוב באופן אוטומטי אחר הגלישה של המשתמשים במידה ותוכל להציע מוצר רלוונטי אפילו אם הסייעת במצב כבוי, זאת בנוסף לעובדה שהיא מצהירה שלא תשייך את המידע לחשבון המשתמש, אבל היא אוספת מספיק מידע מזהה על המחשב כך שיתאפשר לה לעשות את השיוך.

לבסוף מוצהר בגלוי שאמזון תשתמש במידע שהיא אוספת כדי למכור את המידע לחברות פרסום נוספות. אני ממליץ בחום להתקין תוספי פרטיות על הדפדפנים במחשב ולהשתמש בדפדפנים ששומרים על פרטיות גם במכשירים הניידים שברשותנו."

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום