"אשתי חולה, ביקשתי מנתניהו שיתקשר לטראמפ"

המרגל הישראלי חושף כי ביקש מנתניהו שיפנה לטראמפ בבקשה להתערב בתנאי השחרור שלו • לדבריו, אשתו חלתה בפעם השלישית ואין לו איך לעזור לה • יש תקווה?

מדיני 5.8.2019 | 22:07

ארכיון | מרים אלסטר, פלאש 90

ג'ונתן  פולארד, המרגל הישראלי המפורסם ביותר, חושף בראיון בלעדי ל'ערוץ 12', כי אשתו חלתה והוא אינו יכול לטפל בה כראוי בגלל המגבלות שהוטלו עליו.

כזכור, ב־20 בנובמבר 2015 שוחרר פולארד בתנאים מגבילים למשך חמש שנים, הכוללים איסור יציאה מחלק מסוים של העיר ניו יורק, ענידת אזיק אלקטרוני המנטר את מיקומו באופן תמידי, מעצר בית לילי, ניטור מתמיד של מחשבו בביתו ובמקום עבודתו, והימנעות מיצירת קשר עם התקשורת. איסור על שימוש ברשת האינטרנט שהוטל על פולארד תחילה בוטל בעקבות פניית עורכי דינו.  פולארד הגיש לבית המשפט העליון בארצות הברית 3 ערעורים על האיסורים שהוטלו עליו. הערעורים נדחו.

ב-2018 פנה ראש הממשלה לנשיא ארצות הברית וביקש ממנו שיאפשר לפולארד לעלות לישראל. מדינת ישראל הגישה בקשה רשמית גם למשרד המשפטים האמריקני לאפשר לפולארד למצות את הדין בישראל בהסכם מוסדר בין המדינות. ארצות הברית סירבה לשתי הבקשות. בתחילת 2019 הביע פולארד אכזבה ממאמצי ממשלת ישראל להביאו למדינת ישראל.

האם זה ישתנה בעקבות הסיטואציה החדשה? בראיון אמר פולארד שלא הרבה להתראיין עד עכשיו, כי החליט לפנות דווקא עכשיו לתקשורת מכיוון ש"זה נושא חשוב מאוד שצריך לדבר עליו ולפרסם כרגע, זה עניין של חיים ומוות, זה נושא הומני גדול, משבר שלי ושל אשתי", אמר. 

לדבריו, אשתו חלתה בסרטן בפעם השלישית, והפעם הוא התפשט לכל גופה. בגלל תקופת המבחן שלו הוא לא נייד ואם יקרה משהו באמצע הלילה הוא לא יוכל ללכת. לכן, הוא אומר, אין להם אפילו את האפשרות לפנות לבית החולים בברוקלין.

פולארד אומר כי ברגע שהבין שאין ברירה אחרת, הוא פנה לנתניהו. לדבריו, "באופן מידי יצרתי קשר עם ראש הממשלה נתניהו דרך השגריר בוושינגטון רון דרמר. עדכנתי והעברתי לו דוח רפואי מפורט וביקשתי עזרה".

הוא אומר שביקש מנתניהו שיתערב באופן ישיר בנושא, ויבקש מהנשיא טראמפ להתערב בתנאי השחרור שלו. "הוא ענה שהוא הוא מתכוון להתערב בנושא. הוא היה בהלם כששמע על זה", אמר. "אני מקווה שהנשיא יקצוב את תקופת המבחן שלי כך שאוכל לטפל באשתי. אסתר רעייתי הכירה את נתניהו".

זמן קצר לאחר הריאיון ל'חדשות 12', נפתחה ברשת עצומה הקוראת לממשלה בישראל להעלות את ג'ונתן פולארד לארץ בשל מחלת רעייתו. העצומה כבר זכתה ל- חתימות התומכות במטרה.

מלשכת ראש הממשלה נתניהו נמסר בעקבות הריאיון: "ישראל נותרה מחויבת להשבת ג'ונתן פולארד. ראש הממשלה ימשיך לפעול עד להשבתו לישראל".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום