שר החוץ: ישראל נוטלת חלק באבטחת המפרץ הפרסי

שר החוץ ישראל כץ חושף כי ישראל נוטלת חלק מכריע באבטחת המפרץ הפרסי • מהלך זה בא לאחר התקריות המדאיגות שאירעו בתקופה האחרונה על ידי איראן

מדיני 6.8.2019 | 21:34

ארכיון | דובר צה"ל

בדיון בוועדת החוץ והביטחון חשף הבוקר (שלישי) שר החוץ ישראל כץ, כי ישראל משתתפת בקואליציה האמריקנית לאבטחת השיט במפרץ הפרסי, מפני פעילות עוינת של איראן.

לדבריו, ישראל נוטלת חלק בהיבטי המודיעין ובתחומים נוספים, וכי זהו אינטרס ישראלי מובהק במסגרת האסטרטגיה לבלימת איראן וחיזוק הקשר הישראלי עם עם מדינות המפרץ.

כזכור, ביום רביעי האחרון השתלטה איראן  על מכלית נפט נוספת במפרץ הפרסי. לטענת איראן, המכלית הבריחה נפט למדינות ערב והכילה 700 אלף ליטרים של דלק ושבעה אנשי צוות ממדינות שונות. כוחות משמרות המהפכה השתלטו על המכלית לאחר תצפיות מקדימות, ועצרו את אנשי הצוות.

השתלטות זו באה על רקע מספר תקריות שאירעו לאחרונה, ובהן איראן מעורבת. באחת מן התקריות, השתלטה איראן על מכלית בריטית עם 23 אנשי צוות, בטענה שהתנגשה בספינת דייג איראנית ועצרה את אנשי הצוות שעליה. מאז הם מוחזקים במעצר ושחרורם מותנה בשחרור מכלית איראני שנעצרה בחשד שהיא מבריחה דלק לסוריה, בניגוד לסנקציות הבינלאומיות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום